Ga voor premium
Er zijn meer dan voldoende opbergmogelijkheden, zeker in de elektrische versie die geen gevulde middentunnel heeft. Losse spullen zijn ook in veel vakken af te dekken, zoals in de armsteun en achter de bekerhouder. Je telefoon laadt je draadloos op een antislipmatje, prettig als je besluit om dit te combineren met een ruige terreinrit.
De vijf inzittenden waarvoor de Compass plaats heeft zitten best behoorlijk, zeker als je de middelste passagier op de achterbank niet meerekent. Er is meer dan genoeg hoofd- en beenruimte en de voorstoelen zijn uitgebreid te verstellen. Voor 1.700 euro biedt Jeep het Premium Pack en mocht het (lease)budget het toelaten: zeker aankruisen. De voorstoelen zijn dan elektrisch te verstellen en bieden een massagefunctie, verwarming én ventilatie. Bovendien krijg je dan het prettig klinkende Focal audiosysteem met subwoofer, dus na kort rekenen kunnen we dit pakket met recht een koopje noemen. De wangen van de voorstoelen zijn dan zelfs elektrisch te verstellen, om je nog strakker vast te houden in bochten en tijdens terreinrijden. Enige minpuntje van de stoelen is wat ons betreft de ontbrekende zitverlengers, die voor meer ondersteuning van de bovenbenen zorgen op een lange rit.
Naast de losse opberg- en aflegvakken biedt de Compass een ruime 550 liter bagageruimte, in een hoekige vorm en een in meerdere delen neerklapbare achterbank. Helaas is er niet gedacht aan een frunk, terwijl daar gezien de hoge neus best ruimte voor zou zijn.

Citroën C5 Aircross Elektrisch 230 pk Long range Max

Dacia Duster Hybrid 140 Journey

Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic

Nissan Qashqai e-POWER N-Design

smart hashtag 3 66 kWh Brabus

Zeekr X Long Range RWD

BYD Atto 3 Design

Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive

Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine

Mazda CX-5 Skyactiv-G 2.0 Newground






