Uiteraard met easter eggs
Net als het exterieur kun je de Compass ook vanbinnen niet betrappen op hele gewaagde details, de verstopte easter eggs daargelaten. Eigenlijk ziet het interieur er best traditioneel uit, wat we best een verademing kunnen noemen. Er is wel duidelijk een scheidingslijn tussen enerzijds Peugeot en DS en anderzijds de rest van de auto's op dit platform als het om gebruikte materialen staat, maar wat ons betreft past het hardere kunststof van de Jeep ook wel bij de onverwoestbare indruk die het merk wil achterlaten. En het moet gezegd, boven en midden op het dashboard en deurpanelen voelt alles erg goed aan door een dikke laag kunstleer en antislip rubber. Het multimediascherm is breed en goed afleesbaar, net als de digitale cockpit. De bediening van het systeem beoordelen we met een dikke voldoende, maar er zijn verbeterpunten als het gaat om reactiesnelheid van de commando's en het laden van menu's. Er zijn nog een boel fysieke knoppen en daar worden we vrolijk van. De snelbediening van verwarmingsfuncties, het inregelen van het volume en het direct uitschakelen van bemoeizuchtige veiligheidssystemen gaat daarmee met een fluitje van een cent. Met een draaiknop zet je de auto in zijn versnelling en de knop die eruitziet alsof je er een schietstoel mee activeert herbergt de verschillende rijmodi.

Citroën C5 Aircross Elektrisch 230 pk Long range Max

Dacia Duster Hybrid 140 Journey

Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic

Nissan Qashqai e-POWER N-Design

smart hashtag 3 66 kWh Brabus

Zeekr X Long Range RWD

BYD Atto 3 Design

Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive

Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine

Mazda CX-5 Skyactiv-G 2.0 Newground






