Andere opzet
Hoewel we tijdens de persintroductie de meeste kilometers in een Long Range in de duurste Max trim maken, zie je op de foto's van het interieur dat van een Comfort Range in Business tenue. Hoewel deze uitvoering een tandje goedkoper is dan de Max, is het ook hierin geen straf om te vertoeven. Je beschikt standaard over uitgebreid verstelbare stoelen met extra comfortschuim. Eigenlijk vinden we ze nog zachter aanvoelen dan de duurdere exemplaren uit de Max, die van kunstleer zijn voorzien. Wil je elektrische verstelbaarheid, stoelventilatie en een geheugenfunctie op de instellingen, dan ben je veroordeeld tot het duurdere uitrustingsniveau. Met het optionele stoelcomfortpakket heb je zelfs stoelmassage en kun je de wangen van de stoel elektrisch verstellen. Dat zie je normaliter in veel duurdere auto's en is echt een aanwinst om de stoelen nog beter op je postuur aan te laten sluiten. De zitting is een stuk langer en biedt een goede ondersteuning. De Citroën is natuurlijk geen bochtenridder, maar dat ligt niet aan de stoelen die je keurig vasthouden.
Er is overduidelijk voor een compleet andere opzet gekozen dan bij de andere modellen op hetzelfde platform. Het meest in het oog springt het verticale scherm en natuurlijk de tweeterboxen die haaks op de inzittenden zijn geplaatst. In het donker is het geheel volledig verlicht met sfeerverlichting, maar overdag valt vooral op dat niet overal het mooiste kunststof is gebruikt. Bij de vorige C5 Aircross viel het harde kunststof al op en het is duidelijk dat Citroën ook bij de nieuwe versie de andere neven niet mocht overtroeven. Laten we dan ook niet vergeten dan de C5 Aircross een stuk goedkoper in de markt wordt gezet en dat heeft nu eenmaal zijn prijs, waardoor het allemaal net iets minder hoogwaardig aanvoelt en je net iets meer windgeruis en bandengerol in de cabine hoort. Wat ons betreft zeker geen schande en het geheel komt nog steeds heel strak en compleet over.
Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic
Nissan Qashqai e-POWER N-Design
smart hashtag 3 66 kWh Brabus
Zeekr X Long Range RWD
BYD Atto 3 Design
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive
Mazda CX-5 e-Skyactiv G 194 AWD Takumi
Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine
Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid Veloce
Mercedes-Benz EQA 250 Premium Plus