Citroën C5 Aircross Elektrisch 230 pk Long range Max

- 30 september 2025

Lekker ruim

Fijn ook dat de Fransen overduidelijk voor fysieke knoppen hebben gekozen. De klimaatbediening gaat wel via het scherm, maar is in iedere menustand zichtbaar. Er is een fysieke volumeknop en ook het instellen van de rijmodus gaat met een schakelaar op de middenconsole. Al met al heeft het merk de bediening heel goed op orde en zijn zowel de digitale cockpit als het centrale scherm van een goede resolutie. De camera's zijn ook beduidend beter dan voorheen en het scherm zelf werkt snel commando's weg. Als laatste noemen we graag de Tomtom navigatie aan boord, die garant staat voor een actuele verkeersinformatie inclusief flitsers en je desgewenst naar (snel)laders of tankstations op je route loodst. Het toevoegen van zo'n laadstop gaat snel en je ziet direct wat de laad- of tankkosten zijn.

De C5 Aircross is een stuk langer dan voorheen en dat merk je als je op de achterbank plaatsneemt. Hoewel de bodem ook hier hoog is, maken je knieën geen gekke hoek en kun je de voeten goed kwijt onder de voorstoelen. Been- en hoofdruimte zijn dik in orde, zodat de Citroën ontzettend goed meekomt in dit segment. Ook de kofferruimte is goed op orde met zijn 651 liter inhoud. Onder de vlakke laadvloer is een dubbele bodem waar je de laadkabel kunt opbergen. Fijn dat de vloer omhoogklapt en dan ook vastklikt, zodat je de handen vrij hebt.

230 pk
343 Nm
170 km/h
8,9 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 37.990
€ 55.000
€ 1.008 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic

  • Nissan Qashqai e-POWER N-Design

  • smart hashtag 3 66 kWh Brabus

  • Zeekr X Long Range RWD

  • BYD Atto 3 Design

  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive

  • Mazda CX-5 e-Skyactiv G 194 AWD Takumi

  • Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine

  • Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid Veloce

  • Mercedes-Benz EQA 250 Premium Plus

  • 2018 - Citroën C5 Aircross Puretech 180 S&S Shine