Peugeot 3008 1.6 e-THP EAT6 GT-Line

- 26 december 2016

Ook premium prijzen

Peugeot wil de komende jaren iets omhoog kruipen in de verschillende segmenten en zet met de 3008 een flinke stap in de goede richting. Denk even de emblemen weg en stap dan nog eens in de 3008. Het interieur voelt premium (met de tuimelschakelaars en mooie materialen), de prestaties doen niet onder voor die van bijvoorbeeld een GLA, en er is een hele reeks aan comfortvoorzieningen en veiligheidsfuncties op de auto te krijgen. Maar met de hang naar premium verschuiven ook de prijzen steeds meer die kant op. Voor niet minder dan 29.384 euro krijg je een 3008 mee van de Peugeotdealer. Maar je wilt geen wieldoppen en een niet in hoogte verstelbare passagiersstoel, waardoor je de Acces-uitvoering laat voor wat hij is. Een goed uitgeruste 3008 met 1.2 driecilinder kost algauw 32 mille. De 165 pk sterke 3008 in GT-line die wij op de oprit hadden staan doet daar nog eens bijna 10k bij op. Voor 41.644 euro is deze auto de jouwe, waarbij nog lang niet alle opties zijn aangekruist. De speciale accenten zijn uiteraard standaard, net als de full-ledverlichting. Voor zaken als de handsfree achterklep en een panoramadak dien je nog ruim 2000 euro bij te leggen.
De zakelijke rijder kan overigens gebruik maken van een aantal aantrekkelijke pakketten, die onder de noemer BlueLease vallen.

165 pk
240 Nm
206 km/h
8,9 s
7,0 (5.7) l/100km
129 g/km
B
22%
€ 29.364
€ 41.644
€ 763 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • smart hashtag 3 66 kWh Brabus

  • Zeekr X Long Range RWD

  • BYD Atto 3 Design

  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive

  • Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine

  • Nissan Qashqai e-Power Tekna Plus

  • Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus

  • Kia Sportage 1.6 T-GDI Hybrid GT-Plusline

  • Mazda CX-5 Skyactiv-G 2.0 Newground

  • 2020 - Peugeot 3008 SUV Hybrid Blue Lease GT Pack

  • 2020 - Peugeot 3008 HYbrid4 GT

  • 2012 - Peugeot 3008 HYbrid4

  • 2009 - Peugeot 3008 1.6 HDiF Première