Ruimte in coupékoets
Standaard beschik je al wel over de panoramische schermopstelling van de digitale cockpit en het multimediascherm. In één geheel lopen de verschillende informatieschermen in elkaar over, hoewel de veranderingen van scherm of instelling gepaard gaat met een animatie die voor enige vertraging zorgt en tijdens het rijden afleidt.
De resolutie en de afleesbaarheid van de schermen is overigens prima, net als de kwaliteit van de parkeercamera's. Waar de 3008 dus meer op lifestyle is gericht dan zijn ruimere broer 5008, merk je dat niet direct aan de binnenruimte. Tuurlijk, de daklijn loopt af en dat kost wat hoofdruimte. Maar bij de testauto (die overigens geen glazen dak heeft) kan ook een langere volwassene nog prima achterin zitten.
De been- en knieruimte is dan ook nog voldoende aanwezig. De kofferbak is uiteraard wel krapper, al is een inhoud van 588 liter (met de achterbank plat 1683 liter) een prima waarde. Overigens heb je geen opbergvak onder de motorkap, dus je moet wel rekening houden met het opbergen van de laadkabel. En in de Allure is de achterklep niet elektrisch bedienbaar en vrij zwaar, dus liefhebbers van extra luxe en gemak zijn op de GT-uitvoering aangewezen.
Nissan Ariya 87 kWh e-4orce Evolve
Kia Niro EV 64 kWh ExecutiveLine
Kia EV6 77.4 kWh RWD Plus
Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition
Aiways U5 63 kWh Premium
Hyundai IONIQ 5 225 kW AWD Project 45
Skoda Enyaq iV 80 First Edition
MG EHS 1.5 TGDI Luxury
Kia Sorento 1.6 T-GDi Plug-in Hybrid 4WD
Volkswagen ID.4 204 pk 1st Max
Seat Tarraco 2.0 TSI DSG-7 4Drive Xcellence