Kia Niro EV 64 kWh ExecutiveLine

- 14 februari 2023

Nieuw jasje

Voordat we aan de technische details toekomen, moeten we zeker het uiterlijk met je bespreken. Waar de specificaties dus niet zo vernieuwend zijn, is de Niro wel in een heel nieuw jasje gestoken. En dat staat hem goed, want de auto is helemaal bij de tijd en krijgt veel familietrekjes van bijvoorbeeld de Sportage mee. Eigenlijk zie je vanuit geen enkele hoek meer een gelijkenis met het vorige model, dus de ontwerpers zijn behoorlijk losgegaan. In het oog springen de grote vlakken op de C-stijl, die desgewenst in een andere kleur worden gespoten. De hoekige achterlichten lijken erin weg te zakken, ze maken de achterkant daardoor iets gedrongener en minder plomp. In de neus vallen de hoekige koplampen op, waarvan de led-dagrijverlichting als een soort lifeline de buitenkant omlijst.

Opvallend is dat die koplampen standaard nog gebruikmaken van halogeen dimlicht, wat verouderd overkomt. Door minimaal voor de DynamicPlusLine te gaan krijg je led-koplampen, zoals die ook op de testauto zijn geplaatst. In de neus zit de laadopening verstopt, hoewel die typering niet echt opgaat omdat de klep behoorlijk in het oog springt. We vinden het nog steeds niet de meest ideale plek voor de laadaansluiting, want achteruit inparkeren is er bij heel veel laadplekken niet meer bij. Door de brede C-stijl is de auto niet zo overzichtelijk als voorheen, zodat je extra blij bent met de standaard camera's en parkeersensoren.

204 pk
255 Nm
167 km/h
7,8 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 43.850
€ 50.190
€ 920 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Peugeot e-3008 73 kWh 210 Allure

  • Nissan Ariya 87 kWh e-4orce Evolve

  • Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition

  • Aiways U5 63 kWh Premium

  • Hyundai IONIQ 5 225 kW AWD Project 45

  • Skoda Enyaq iV 80 First Edition

  • MG EHS 1.5 TGDI Luxury

  • Volkswagen ID.4 204 pk 1st Max

  • Seat Tarraco 2.0 TSI DSG-7 4Drive Xcellence

  • 2018 - Kia e-Niro 64 kWh ExecutiveLine

  • 2016 - Kia Niro 1.6 GDI HEV ExecutiveLine