Seat Ateca 1.5 TSI DSG-7 Xperience Business Intense

- 8 februari 2021

Tijd tikt door

Of het interieur net zo tijdloos is, wagen we te betwijfelen. In het binnenste van de Ateca heeft Seats opfristeam namelijk niet al te rigoureus huisgehouden, zodat je grotendeels nog tegen het dashboard van het pre-faceliftmodel aan zit te kijken. Waar de Tiguan bij zijn facelift hippe touchknoppen en schuifregelaars kreeg, blijft de Ateca fase 2 nog een batterij aan fysieke druk- en draaiknoppen bieden.

Stiekem vinden we dat best wel prettig, want in tegenstelling tot de nieuwste VAG-modellen weten we bij de Seat alle functies binnen een ogenblik te vinden. Geen functies die verstopt zijn in allerlei schermmenu's, maar een ouderwetse draaiknop voor het aanpassen van de temperatuur. Alleen de volumeknop heeft het veld moeten ruimen bij het plaatsen van het nieuwe scherm en zelfs die missen we al. Je ziet aan alles dat de Ateca net iets lager op de ladder is geplaatst dan de eerder genoemde Tiguan, wat betekent dat er minder mooie materialen zijn gebruikt om het dashboard uit op te trekken. Harde kunststoffen vind je bijvoorbeeld bij de middenconsole en onderop het dashboard. Bovendien is er bespaard op sfeerverlichting bij het dashboard, want die is alleen op de deurpanelen aangebracht.

150 pk
250 Nm
200 km/h
8,6 s
7,0 (5.4) l/100km
154 g/km
E
22%
€ 28.100
€ 43.461
€ 797 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • smart hashtag 3 66 kWh Brabus

  • Zeekr X Long Range RWD

  • BYD Atto 3 Design

  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive

  • Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine

  • Nissan Qashqai e-Power Tekna Plus

  • Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus

  • Kia Sportage 1.6 T-GDI Hybrid GT-Plusline

  • Mazda CX-5 Skyactiv-G 2.0 Newground

  • 2017 - Seat Ateca 1.0 EcoTSI Style