Mercedes-Benz GLA 200 7G-DCT Premium Plus AMG Line

- 14 september 2020

Duidelijke invloeden

Het uitgaande model GLA was oneerbiedig gezegd een opgehoogde A-Klasse. In het leven geroepen om markten als de Verenigde Staten en China in een compacte Mercedes-Benz te krijgen, maar net zo goed om de groeiende vraag in Europa te beantwoorden. Dat bleek een goede zet, want de GLA ontpopte zich als een populaire auto. Bij deze nieuwe generatie is het veel verder zoeken naar gelijkenissen met de A-Klasse hatchback. De GLA heeft meer kenmerken van de B-Klasse aangemeten gekregen, vooral bij de achterzijde zie je dat goed.

Het rauwe karakter van zijn voorganger heeft plaatsgemaakt voor vloeiende lijnen en brede heupen. Zeker met de optionele AMG-Line staat er een sportieve auto voor je neus. Toch blijft het ontwerp in ieder opzicht subtiel genoeg en in vergelijking met concurrenten als de Audi Q3 en BMW X1 loopt het model qua afmetingen keurig in de pas. De auto is net iets minder SUV dan deze genoemde rivalen en lijkt iets minder hoog op de poten te staan.

163 pk
250 Nm
210 km/h
8,7 s
6,9 (5.6) l/100km
130 g/km
C
22%
€ 46.093
€ 62.647
€ 1.149 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • smart hashtag 3 66 kWh Brabus

  • Zeekr X Long Range RWD

  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive

  • Mazda CX-5 e-Skyactiv G 194 AWD Takumi

  • Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine

  • Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid Veloce

  • Nissan Qashqai e-Power Tekna Plus

  • Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus

  • Kia Sportage 1.6 T-GDI Hybrid GT-Plusline

  • 2014 - Mercedes-Benz GLA 180 CDI Lease Edition