Het feestje gaat door
Het is niet veel auto's gegeven om tot in de nadagen van hun carrière succesvol te blijven. Vaak is de smaak van de consument door de jaren heen dusdanig veranderd, dat aanpassingen om aan die wensen tegemoet te komen voor een bestaand model te kostbaar zouden worden. Bij de Ford Fiesta die in 2008 het levenslicht zag, zou je in eerste instantie niet bedenken dat hij ruim negen jaar later nog steeds aan de top van het segment zou staan. Het ex- en interieur deden al geruime tijd wat verouderd aan, maar een lage prijs doet wonderen op de Europese markt. Nu is het dan eindelijk tijd voor een waardige opvolger. Bij elke modelwijziging gaan er weer geruchten dat Ford een nieuwe naam voor zijn B-segmenter in petto heeft, maar net als voorgaande keren blijft het bij het vertrouwde Fiesta. Of de gloednieuwe wagen net zo'n feestbeest als zijn voorganger is, zochten we uit.

Citroën ë-C3 44 kWh Max

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition

Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium

Dacia Sandero TCe 100 Bi-Fuel Comfort
.jpg)
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic

Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 Luxury

Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line

2022 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale

2018 - Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100

2018 - Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost ST-3

2013 - Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium

2013 - Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2

2012 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

2010 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic

2009 - Ford Fiesta 1.6 Sport

2008 - Ford Fiesta 1.4 16V Titanium

2006 - Ford Fiesta 1.3i Futura


