De Duster is vooral als 4X4 nog de prijspakker van weleer. Vergelijk je die uitvoering met directe concurrenten, dan zit er zomaar 10.000 euro verschil in het voordeel van de Roemeen tussen. Het is alleen jammer dat maar een handvol Nederlanders per se vierwielaandrijving wil, dus daar moet Dacia het niet van hebben.
De geteste Hybrid is gelet op het geboden vermogen en de standaard automaat ook niet overprijsd, maar weet allang niet meer die wow-factor als het om prijs gaat te bieden. Er zijn goedkopere hybride alternatieven, al moeten we dan wel afdalen naar het B-segment. Je krijgt dan een Avenger of Toyota Yaris Cross, al zijn beide concurrenten een stuk kleiner en lang niet zo compleet uitgevoerd.
Je kunt de basisuitvoering van de Duster alleen met de 100 pk sterke Eco-G (op LPG) krijgen en daarmee is de 25.590 euro kostende Duster echt een prijspakker. Bovendien heb je dan al bluetooth en airconditioning. De geteste Hybrid kost minstens 32.673 euro en als Journey met wat opties al zo'n 35 mille.

Mazda CX-5 Skyactiv-G 2.0 Newground

Renault Arkana 1.6 E-Tech Hybrid R.S.-Line

Nissan Qashqai 1.3 Xtronic 12V MildHybrid Tekna+

Aiways U5 63 kWh Showroom

Mazda CX-30 SkyActiv-X 180 2WD Luxury

Renault Kadjar 1.3 TCe 140 GPF Intens

Jeep Compass 1.4 MultiAir Limited

Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line

Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 Skylease GT

Peugeot 5008 1.2 PureTech S&S EAT6 Allure

Seat Ateca 1.0 EcoTSI Style

Peugeot 3008 1.6 e-THP EAT6 GT-Line

Mercedes-Benz GLA 180 CDI Lease Edition





