De menu's in
Ook het interieur van de Leon Sportstourer hebben we reeds uitgebreid behandeld. Voor de plug-in hybrid blijven de voor- en nadelen daarvan dus staan. Het dashboard is spannender dan voorheen en heeft een digitaal instrumentarium en een fraai centraal geplaatst multimediascherm. In het donker is het geheel sfeervol verlicht dankzij sfeerverlichting die in een gebogen rand boven het dashboard zit. Daarbij moet wel gezegd worden dat de bediening door de minimalistische opzet wat omslachtig is. We missen fysieke knoppen, bijvoorbeeld om snel de rijmodus van de hybride aandrijflijn te wijzigen. Dat moet nu via een submenu.
Voor- en achterin biedt de Leon Sportstourer voldoende ruimte. De zitpositie voor de bestuurder is goed en ook op langere ritten comfortabel. Wel bieden de standaard stoelen voor mensen met lange benen niet heel veel ondersteuning. In de kofferbak merk je een verschil met de standaard Leon ST: door de plaatsing van de accu kun je minder bagage meenemen onder de bodem. Alleen vlak achter de tildrempel is nog wat ruimte voor bijvoorbeeld de laadkabels, maar daar moet je het mee doen. Het verschil in liters bedraagt 470 liter voor de plug-in hybrid en 620 liter voor de eTSI.

2020 - Seat Leon Sportstourer 1.5 eTSI DSG-7 FR Launch Edition

2020 - Seat Leon 1.5 eTSI FR

2018 - Seat Leon Cupra R

2015 - Seat Leon ST 2.0 TDI X-PERIENCE

2015 - Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI Cupra 280

2014 - Seat Leon ST 1.6 TDI Ecomotive Business

2013 - Seat Leon 1.4 TSI FR

2010 - Seat Leon Cupra R

2008 - Seat Leon 1.9 TDI Ecomotive 25 Edition I

2006 - Seat Leon 1.9 TDi Stylance







