Kia Sorento 1.6 T-GDi Plug-in Hybrid 4WD

- 14 mei 2021

Veel voor weinig

Een zeer slimme zet van Kia om de Sorento te voorzien van hybridetechniek. Op deze manier blijft het mogelijk dat auto's van dit formaat en gewicht nog steeds kunnen rondrijden in Nederland. Waar we de vorige Sorento terugvonden in de hoogste BPM categorie, valt de nieuwe juist in één van de laagsten. Dit resulteert voor de PHEV in een BPM van 1.152,- euro en voor de HEV 6.710,- euro. Gelukkig is de hybridetechniek niet het enige slimme punt van de Sorento. De auto biedt veel praktisch ingedeelde ruimte, fijne materialen en veel actieve veiligheidssystemen. Minpunt is dat Kia het hoge gewicht tijdens het rijden niet goed naar de achtergrond heeft weten weg te filteren. Gaan we het geheel tegen elkaar wegstrepen, dan kunnen we niets anders concluderen dan dat je heel veel auto krijgt voor een heel schappelijke prijs. En die conclusie lijkt gevaarlijk dicht in de buurt te komen van de eerste generatie Sorento die te boek stond als een echte verkooptopper. Of deze vierde generatie het ook zo ver gaat schoppen zal de tijd moeten uitwijzen.

  • Zee van ruimte
  • Krachtig design
  • Hybrid slimme keuze
  • Overhellen in bochten
  • Personalisatie minimaal
265 pk
350 Nm
193 km/h
8,7 s
4,7 (1.6) l/100km
38 g/km
A
22%
€ 45.995
€ 59.590
€ 1.092 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Nissan Ariya 63 kWh 2WD Evolve

  • Mazda CX-60 2.5 E-Skyactiv PHEV AWD Homura

  • Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Ultimate

  • Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition

  • Hyundai IONIQ 5 225 kW AWD Project 45

  • Skoda Enyaq iV 80 First Edition

  • Volkswagen ID.4 204 pk 1st Max

  • Seat Tarraco 2.0 TSI DSG-7 4Drive Xcellence

  • Alfa Romeo Stelvio 2.0T AWD First Edition

  • 2015 - Kia Sorento 2.2 CRDi AWD ExecutiveLine

  • 2012 - Kia Sorento 2.2 CRDi Super Pack 4WD

  • 2009 - Kia Sorento 2.4 X-clusive 2WD

  • 2008 - Kia Sorento 3.3 V6 X-clusive