Goed geprijsd
We schreven het al; de vorige generatie Sorento prijsde zich door de hoge BPM volledig uit de markt. Daar is dankzij de hybridetechniek slim door Kia op ingespeeld. De Hybrid zonder stekker staat vanaf 45.995,- euro bij je op de oprit. De PHEV zal je een kleine 4.000,- euro extra kosten. Standaard zijn er door Kia al veel accessoires en opties in de auto geplaatst. Via de DynamicLine en de DynamicPlusLine komen we bij het topmodel ExecutiveLine, die mee mag tegen een prijs van 58.595,- voor de PHEV variant.
De concurrentie van de zevenzitter is niet ruim bemeten. We noemden de Seat Tarraco die qua formaat dicht in de buurt zit, evenals de Skoda Kodiaq. De vanafprijs van de Tarraco ligt rond de 37k, maar vol uitgerust scheelt de auto slechts enkele tientjes met de Sorento. Voor hybridetechniek in combinatie met veel stoelen kan je ook terecht bij Volvo met hun XC90. De vanafprijs ligt dan wel ruim 40.000 euro hoger.
Nissan Ariya 63 kWh 2WD Evolve
Mazda CX-60 2.5 E-Skyactiv PHEV AWD Homura
Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Ultimate
Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition
Hyundai IONIQ 5 225 kW AWD Project 45
Skoda Enyaq iV 80 First Edition
Volkswagen ID.4 204 pk 1st Max
Seat Tarraco 2.0 TSI DSG-7 4Drive Xcellence
Alfa Romeo Stelvio 2.0T AWD First Edition