Volkswagen Caddy Cargo 2.0 TDI 7-DSG 1ST Edition

- 16 april 2021

Ruimte genoeg

Naast comfort weet de Caddy Cargo ook een boel handige opbergplekken te bieden. De auto grossiert werkelijk in bekerhouders en aflegvakken. In de deurvakken, in de middenconsole en bovenop het dashboard vind je nog maar een selectie van de mogelijkheden. Voor het eerst in een Caddy is het nu mogelijk om spullen boven het hoofd in opbergvakken te plaatsen. Nog een handigheid: tussen de stoelen is een 230V-stopcontact geplaatst, dus even de laptop opladen is ook geen enkel probleem.

Waar je bij een concurrent als de Toyota Proace City drie zitplekken kunt krijgen, zal je voor die functionaliteit bij Volkswagen moeten doorsparen voor een Transporter. Je kunt je natuurlijk afvragen hoe vriendelijk je voor het personeel bent als je drie mensen voorin een compacte bestelauto propt.
De laadruimte van de reguliere Caddy Cargo meet iets minder inhoud dan bijvoorbeeld de Toyota of Opel Combo, maar door de rechthoekige indeling kun je een europallet in de breedte vervoeren. Je kunt de Volkswagen met maximaal 771 kg beladen. Als je een trekhaak onder de besteller laat plaatsen, kun je maximaal 1.500 kg geremd trekken. Uiteraard zijn er ook verschillende laadvloeren en betimmeringen mogelijk, zodat je de laadruimte naar eigen inzicht kunt inrichten. En ook op praktisch vlak weet de Caddy te overtuigen, want de breed openzwaaiende achterdeuren, een 12V-aansluiting en ledverlichting maken het je gemakkelijk.

122 pk
320 Nm
186 km/h
9,2 s
5,4 (4.6) l/100km
120 g/km
E
22%
€ 14.700
€ 27.590
€ 506 / maand
€ 392 - € 421 / kwartaal
  • Peugeot e-Partner 50 kWh 136 Standard Premium

  • Mercedes-Benz Citan 112 CDI Pro

  • Renault Kangoo 1.5 dCi Comfort

  • Toyota Proace City 1.5 D-4D 130 automaat Runner L1