Volkswagen Caddy Cargo 2.0 TDI 7-DSG 1ST Edition

- 16 april 2021

Overtuigend

Als tijdelijk topmodel biedt de 1st Edition wel alle genoemde systemen standaard, evenals full ledverlichting en keyless entry. Ten opzichte van het instapmodel betaal je dan zo'n 7.000 euro meer (ex. BTW en BPM), maar dan krijg je ook de sterkste dieselmotor en de automaat. Optioneel zijn het duurdere navigatiesysteem en een achteruitrijcamera geplaatst. Daarnaast vraagt de ergocomfortstoel een extra investering, al is die zijn 200 euro dubbel en dwars waard. Niettemin komt de totale prijs van de geteste Caddy Cargo uit op 27.590 euro. Je kunt ook een 1,5 liter benzinemotor in het vooronder laten plaatsen en later volgt nog een plug-in hybride. Op een elektrische versie kun je tevergeefs wachten, daarvoor moet je te zijner tijd voor de Volkswagen ID.Buzz opteren.

Het totaalpakket van de Caddy weet te overtuigen: de auto rijdt bijna als een personenauto en weet comfort en up-to-date veiligheidssystemen te bieden. De soepele aandrijving en dito automaat maken de rijervaring compleet, zodat het geen straf is om je tijd in deze bestelauto door te brengen.

  • Soepel en solide rijgedrag
  • Uitrusting van een personenauto
  • Behoorlijk zuinig
  • Mist derde zitplaats
  • Komt niet volledig elektrisch
122 pk
320 Nm
186 km/h
9,2 s
5,4 (4.6) l/100km
120 g/km
E
22%
€ 14.700
€ 27.590
€ 506 / maand
€ 392 - € 421 / kwartaal
  • Peugeot e-Partner 50 kWh 136 Standard Premium

  • Mercedes-Benz Citan 112 CDI Pro

  • Renault Kangoo 1.5 dCi Comfort

  • Toyota Proace City 1.5 D-4D 130 automaat Runner L1