Jeep Renegade 4xe 240 Plug-in Hybrid S

- 13 december 2020

Alle begin is moeilijk

Voor Jeep is het de allereerste keer dat de plug-in hybride techniek wordt toegepast op hun modellen. Helemaal foutloos gaat het nog niet. Zo wordt de aangegeven laadtijd voordat de batterij is volgeladen door de auto regelmatig ernstig onderschat en duurt het lang voordat de accu is volgeladen. De opgegeven 50 elektrische kilometers worden niet gehaald. Hou gerust rekening met een elektrische actieradius van 20 procent minder. Afhankelijk van de ritten die je maakt is het verbruik gunstig of niet. Ligt je bestemming in de buurt van laadmogelijkheden en maak je regelmatig korte ritten van minder dan een half uur dan is de Renegade 4xe de ideale partner. Voor dagelijkse ritten langer dan een uur en weinig laadmogelijkheden wordt het stukken minder voordelig. Dit komt vooral door het hoge gewicht van de auto waardoor de benzinemotor stevig moet presteren om het geheel vooruit te krijgen.

Punt van aandacht is ook de overschakeling van elektromotor naar benzinemotor en andersom. Waar dit bij veel autofabrikanten een geruisloos proces is, worden we bij de Jeep nogal eens verrast door een flinke tik tijdens de overschakeling. Vooral als het remmen op de motor wordt overgenomen door de schijfremmen worden inzittenden geconfronteerd met en schok door het interieur.

240 pk
250 Nm
199 km/h
7,1 s
5,1 (2.3) l/100km
53 g/km
A
22%
€ 42.990
€ 46.735
€ 857 / maand
€ 265 - € 303 / kwartaal
  • Seres 3

  • Mazda CX-30 Skyactiv-X 186 6AT Luxury

  • Peugeot e-2008 GT Premiere

  • Kia XCeed 1.6 T-GDi DynamicPlusLine

  • Peugeot 2008 1.2 PureTech 155 EAT8 GT

  • Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion DSG-7 Sport

  • Mazda CX-3 SKYACTIV-D 6AT GT-M

  • 2019 - Jeep Renegade 1.0 GSE T3 Limited

  • 2015 - Jeep Renegade 2.0 MultiJet Limited