Kannibaal
De uitbreiding van de Golf-familie met een elektrische variant heeft een auto opgeleverd waarin de kwaliteiten van de Golf en de voordelen van elektrisch rijden samenkomen. Het mooie is dat daar bijna geen concessies tegenover staan. Bijna, want de beperkte actieradius is wel een serieuze factor die het feestje van 4% bijtelling flink kan verstoren. Op dat punt kan de e-Golf wel eens verdraaid veel last gaan krijgen van z'n GTE-broertje, die weliswaar 7% bijtelling heeft, maar daar wel een veel betere actieradius én meer vermogen tegenover zet. Ook in de aanschaf vraagt een e-Golf best een offer: de vanafprijs van 35.490 euro ligt een stuk hoger dan die van veel directe concurrenten, al krijg je daar wel een uitgebreide standaarduitrusting (met o.a. LED-verlichting en het uitgebreide navigatie- en multimediasysteem 'Discover Pro') voor terug.
- In vrijwel alles 'gewoon' een Golf
- Vlotte prestaties
- Complete uitrusting
- Beperkte actieradius
- Hoge vanafprijs
- Rijmodus Eco+ niet altijd even praktisch

Citroën C4 Hybrid 136 ë-DCS6 Max

Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate

Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW

Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive

Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited

Seat Leon 1.5 eTSI FR

Skoda Scala 1.5 TSI Sport Business

Toyota Corolla 2.0 Hybrid Premium

Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline

2015 - Volkswagen Golf GTE

2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline

2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline

2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance

2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline

2012 - Volkswagen Golf Cabrio 2.0 TSI GTI


