Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline

- 1 januari 2013

Premium in alles

Waren de vorige versies nog vooral onderscheidend aan de binnenzijde door de bovengemiddeld goede afwerking, het design was over het algemeen niet bepaald spannend. Omdat de concurrentie – die niet meer enkel bestaat uit de Astra, de Focus en de Mégane, maar ook uit bijvoorbeeld de cee’d en de i30 – niet stilzit, is de afdeling ‘interieurdesign’ er eens goed voor gaan zitten bij Volkswagen. Zeker als de Highline wordt besteld met als optie 'Executive Plus', dan is het binnenste geheel 'af'. Door de fraaie pianolakafwerking, de chroomafwerking rondom de pook en de ventilatieroosters, het goed uitziende en logisch te bedienen multimediasysteem en de gedeeltelijk met alcantara beklede sportstoelen heeft het interieur nu niet alleen een premium afwerking, maar ook een dito uitstraling. Zitruimte is er voldoende voor zowel bestuurder, bijrijder als achterpassagiers. Qua uiterlijk lijkt de auto nog op zijn voorgangers, bij nummer zeven maakt het binnenste wel een revolutie mee.

150 pk
320 Nm
216 km/h
8,6 s
6,8 (4.1) l/100km
106 g/km
B
22%
€ 19.315
€ 40.320
€ 739 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate

  • Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW

  • Renault Megane E-Tech EV60 Iconic

  • Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive

  • Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited

  • Seat Leon 1.5 eTSI FR

  • BMW 1 Serie 118i Luxury Line

  • Nissan Leaf e+ 62 kWh Tekna

  • Skoda Scala 1.5 TSI Sport Business

  • 2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

  • 2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

  • 2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline

  • 2015 - Volkswagen Golf GTE

  • 2014 - Volkswagen e-Golf

  • 2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline

  • 2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance

  • 2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

  • 2012 - Volkswagen Golf Cabrio 2.0 TSI GTI