Canvas met bijgeluid
De gewijzigde Aygo X herken je direct aan zijn nieuwe neus. Duidelijk in lijn met de overige familieleden en we zien er ook wel Lexus-trekjes in. We rijden in de duurste versie van de Toyota, namelijk de GR Sport. Deze is motorisch niet afwijkend van zijn minder sportieve broers, maar heeft een getrainder postuur. Uiteraard kan een Gazoo Racing embleem in de grille niet ontbreken, terwijl op de glazen achterklep het HEV-logo is aangebracht. Er zijn ook weer een aantal nieuwe lakkleuren te verkrijgen, waarvan het Mustard metallic van de testauto alleen voor de sportversie verkrijgbaar is. De GR Sport is standaard in zwart metallic uitgevoerd, voor het geel, wit of grijs moet je bijbetalen. Maar dan heb je wel direct de bi-tone kleurstelling met zwarte motorkap, dak en achterzijde. Ook de flinke achttien inch wielen zijn standaard, we spreken dan ook over de absolute topversie van de Aygo X. Toch heeft met uitzondering van het instapmodel ook iedere andere Aygo X lichtmetalen wielen en een metallic lakkleur als standaard. Vanaf het tweede uitrustingsniveau is volledige ledverlichting aanwezig, inclusief mistlampen vóór met actieve bochtverlichting. De GR Sport en Envy zijn de duurste uitvoeringen, maar er blijven altijd losse opties over. Zo kun je een canvas vouwdak bestellen, dat behoorlijk ver open kan. Toch zouden we dit dakje afraden. Geopend is dit namelijk tot 60 kilometer per uur leuk, daarboven krijg je last van windklappen. Maar ook gesloten valt het dakje in negatieve zin op, want het wordt ontzettend gehorig in het interieur van de Aygo X.




