Indrukwekkend verbruik
De auto is veel sneller dan voorheen en de CVT helpt je naadloos te versnellen. Ondanks de extra kilo's en de veel krachtigere aandrijflijn weet Toyota een fabrieksopgave van 3,7 liter per 100 kilometer te realiseren. En tijdens de testrit komen we zonder al teveel moeite bijzonder dicht bij die opgave in de buurt. We durven te garanderen dat je met de Aygo X een zuinige en toch soepele A-segmenter te pakken hebt. Het rijgedrag is onovertroffen voor dit segment, terwijl je toch het gemak hebt van een compacte stadsauto. De voorwielen lijken niet eens zo heel ver uit te slaan, waardoor je denkt een grote draaicirkel te hebben. Maar dat valt alles mee, want straatje keren is geen enkel probleem in de wendbare Japanner.
Waar merk je dan wel aan dat je een auto uit het A-segment rijdt? Nou, bijvoorbeeld omdat zaken als een dodehoekhulp niet leverbaar zijn, zelfs niet op de duurste versies. En hoewel we een JBL-audiosysteem in de rijk uitgeruste testauto hebben, is de geluidskwaliteit niet geweldig.




