Toyota Aygo X Hybrid 115 GR Sport

- 15 december 2025

Voor vier personen

Bestel je het canvas dakje niet, dan zal opvallen dat het interieur juist een stuk stiller is dan voorheen. Een betere isolatie houdt de rust in de cabine en dat maakt het rijden in deze A-segmenter als in een klasse hoger. Aan de stoelen merk je dan wel weer dat je met een compacte Japanner onderweg bent. De stoelleuning is vrij hard en de zitting kort. Ze zijn niet verkeerd voor de kleinste klasse, maar we moeten ook niet vergeten dat de geteste auto ruim 31.000 euro kost. Het interieur oogt verder behoorlijk volwassen met het grote multimediascherm en de elektronische klimaatregeling met twee zones. De automaat bedien je met een behoorlijke hendel en op de middenconsole zijn nu tevens een elektrische handrem en bediening van het hybridesysteem te vinden. Auto hold houdt de auto op zijn plek na het intrappen van de rem, zodat je jouw voet van het rempedaal kunt liften tijdens het wachten bij een verkeerslicht. Best een unicum in dit segment.

De Aygo X is liefst 7,5 cm langer dan voorheen, maar helaas merk je daar als inzittende helemaal niets van. Alle extra lengte is in de neus gaan zitten, om plaats te maken voor de grotere benzinemotor die in het vooronder is gesleuteld. Als bestuurder en bijrijder is het prima toeven in de Toyota, maar hoe riant je op de achterbank zit is toch echt afhankelijk van hoeveel de voorste inzittenden willen inschikken. Overigens kun je de Aygo X enkel nog als vierpersoons versie krijgen, aangezien de plaatsing van de batterij een andere opstelling van de achterbank en middentunnel vereist.
De kofferruimte is voor dit segment prima en de achterbank leg je in een oogwenk plat om verder uit te breiden.

116 pk
120 Nm
172 km/h
9,2 s
4,0 (3.7) l/100km
87 g/km
A
22%
€ 23.750
€ 31.175
€ 572 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Renault Twingo Electric Electric Intens

  • Honda e 35,5 kWh Advance