Overtuigend
Met de Symbioz weet Renault op een slimme manier een bestaande basis uit te bouwen tot een ruime C-segmenter. Voorheen zou dit dan Grand Captur geheten hebben, maar door voor een andere naam te kiezen en meer luxeopties te bieden laat Renault zien dat het met de Symbioz echt een ander publiek aanspreekt. De hybride aandrijflijn kun je natuurlijk wel in meer auto's van Groupe Renault krijgen, maar ook in de Symbioz weet de configuratie te overtuigen. Er zitten hier en daar nog wat rafelende randjes met een plots aanspringende benzinemotor of flink gebrul bij acceleratie en met 1.000 kg is het trekvermogen nog niet perfect, maar met een overtuigend totaalpakket moet de Symbioz toch een heel groot publiek aanspreken. Tijd dus voor wat meer naamsbekendheid!
- Flinke binnenruimte
- Nieuwe aandrijflijn krachtiger en zuiniger
- Aantrekkelijke vanafprijs
- Maar met opties wordt het snel duur
- Benzinemotor laat van zich horen
- Kwaliteit achteruitrijcamera is matig
Lexus UX 300h F-Sport Design
Smart 1 200 kW Premium
Citroën ë-C4 50 kWh 136 Shine
Toyota C-HR 2.0 High Power Hybrid Bi-Tone
DS 3 Crossback PureTech 155 EAT8 La Premiere
Kia e-Niro 64 kWh ExecutiveLine
Opel Grandland X 1.2 Turbo Online Edition
MINI Countryman Cooper Serious Business
Opel Ampera-e 60 kWh Launch Executive
Audi Q2 1.4 TFSI S-line