Nissan Juke Hybrid 143 Premiere Edition

- 18 juni 2022

EV-knop

De bijzondere details van de Premiere Edition vinden ook hun weg in het interieur van de Juke, maar je moet zoeken om verwijzingen naar de hybride aandrijflijn aan te treffen. Er is een EV-button, die geheel elektrisch rijden mogelijk maakt in stadsverkeer. En er is de bekende e-Pedal knop, die we kennen uit de Leaf. Wat die doet, lees je zometeen. Je kunt verder rekenen op een extra informatievenster tussen de tellers, waarop te zien is welke manier van aandrijving er is. Met de D-Mode knop voor de versnellingspook selecteer je welke rijmodus je wilt instellen.

In het infotainmentsysteem vind je ook nog specifieke informatie over verbruik en rijgedrag. Het scherm verschilt niet met de benzine-Juke en kent in grootte zijn meerdere in die van concurrenten als de Captur en Peugeot 2008. De functionaliteit doet er echter niet voor onder, want de auto biedt standaard zaken als digitale radio en Apple Carplay. Aan aansluitingen geen gebrek, ook achterin beschikken de passagiers over USB. Het is nog ouderwets knoppen indrukken in de Juke, want zowel multimedia als klimaat zijn met druk- en draaiknoppen te bedienen. Ergonomisch is het daardoor prima voor elkaar binnenin de Nissan, al kunnen we ons door de algehele uitstraling niet aan de indruk onttrekken dat de Juke alweer even meegaat. Aan het gebruiksgemak doet dat niets af, zoals het comfort aan boord van de Juke ook goed op orde is.

143 pk
148 Nm
166 km/h
10,1 s
6,1 (5) l/100km
114 g/km
B
22%
€ 33.040
€ 35.890
€ 658 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Jeep Avenger 54 kWh Summit

  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid Adventure

  • Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 48V Premium

  • Opel Mokka-e 50 kWh Ultimate 3-fasen

  • Ford Puma 1.5 EcoBoost ST-X

  • Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 110 Shine

  • Mazda MX-30 E-Skyactiv Luxury

  • 2020 - Nissan Juke DIG-T 117 6MT N-Design

  • 2014 - Nissan Juke DIG-T 115 Tekna

  • 2013 - Nissan Juke Nismo 1.6 DIG-T

  • 2010 - Nissan Juke 1.6 DIG-T Tekna