Weer op voorsprong
Audi is rijkelijk laat met het introduceren van een plug-in hybride. Waar menig concurrent de leaserijder lekker maakte met geen of lage bijtelling en zo vele aantallen PHEV's wist te verkopen, bleef het lang stil in Ingolstadt. Maar het merk komt met een antwoord, op de behoudende manier die we van ze gewend zijn. Door bij de ontwikkeling van het onderstel al rekening te houden met verschillende toepassingen, konden een elektromotor en accupakket onopvallend worden ingebouwd. Het resultaat is een gewone personenauto, maar dan met een laag verbruik. En, nog belangrijker: met een lage bijtelling. In 2015 profiteert de auto nog van 7% bijtelling en in 2016 moet 15% van de aanschafprijs bij het salaris worden opgeteld.

Citroën C4 Hybrid 136 ë-DCS6 Max

Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate

Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW

DS 4 E-Tense 225 Rivoli

Renault Megane E-Tech EV60 Iconic

Volkswagen ID.3 204 pk 1st Plus

Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited

Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

Hyundai i30 Fastback N 2.0 T-GDI N2

BMW 1 Serie 118i Luxury Line

2020 - Audi A3 Sportback 35 TFSI S Edition

2015 - Audi RS 3 Sportback 2.5 TFSI quattro S tronic Pro Line plus

2014 - Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic Ambiente Pro Line plus

2014 - Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI Ambition Pro Line S

2014 - Audi A3 Limousine 2.0 TDI Ambition

2014 - Audi A3 1.6 TDI Ultra e Edition

2013 - Audi A3 Sportback 1.4 TFSI Ambition Pro Line +

2012 - Audi A3 2.0 TDI Ambition

2012 - Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction

2012 - Audi RS 3 Sportback 2.5 TFSI


