Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Sport

Pawel Piotrowski - 27 mei 2011

Ontspannen zitpositie

Op de eerste rij zijn de wijzigingen groter en ook hier heeft het avant-gardisme het conservatisme verdrongen. Het claustrofobische dashboard van de voorganger heeft plaats moeten maken voor een driedimensionaal exemplaar waar je deels over de verschillende lagen heen kijkt. Dat dashboard lijkt overigens als twee druppels water op dat van de Insignia. Ondanks de nogal brede en drukke middenconsole heerst er een luchtige sfeer voorin. Zowel de bestuurder als passagier beschikken over voldoende bewegingsruimte. In de door ons gereden 'Sport' uitvoering zitten bovendien ruime en goed verstelbare stoelen die het lichaam tijdens lange reizen prima ondersteunen. Net als in de Insignia kan het grote stuur lekker ver naar de bestuurder worden uitgeschoven. Door al deze ingrediënten kan iedereen in de Astra een goede en ontspannen zitpositie vinden.

140 pk
200 Nm
200 km/h
10,5 s
8,7 (6.4) l/100km
149 g/km
D
22%
€ 20.095
€ 33.258
€ 610 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Skoda Octavia Combi Greenline 1.6 TDI Businessline

  • Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi i-Catcher

  • Renault Mégane Estate dCi 110 Bose

  • Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI DSG

  • Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • 2022 - Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate

  • 2016 - Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo Business+

  • 2016 - Opel Astra 1.6 CDTi Innovation

  • 2013 - Opel Astra Sedan 1.4 Turbo Cosmo

  • 2012 - Opel Astra GTC OPC

  • 2012 - Opel Astra GTC 1.4 Turbo Sport

  • 2010 - Opel Astra 1.7 CDTI Cosmo

  • 2008 - Opel Astra GTC OPC Nürburgring Edition

  • 2006 - Opel Astra 1.4 Edition

  • 2006 - Opel Astra TwinTop 1.8 Cosmo