Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Sport

Pawel Piotrowski - 27 mei 2011

Kloeke bak

Met wisselend succes hebben autofabrikanten hun middenklasse familiekoetsen van een artistieker jasje voorzien. Het is dan ook zeker niet gemakkelijk om van een relatief korte auto een spannend geheel te maken. Langgerekte dakbogen of lage coupélijnen komen de interieurruimte niet ten goede en die extra liters bagageruimte zijn nu juist een van de redenen om een middenklasse stationwagon aan te schaffen. Deze optie staat voor veel autofabrikanten dus niet open. Een greep in de trukendoos door de designer levert echter vaak een komisch ogend resultaat op. Des te opmerkelijker is het dat de nieuwe designtaal van Opel juist zo geschikt blijkt te zijn voor het ontwerpen van een kloeke bak. De Insignia Sports Tourer was daar al een mooi voorbeeld van en de nieuwe Astra Sports Tourer oogt met de essentiële opties zelfs knapper dan de grote broer. Dat is een knap staaltje vakmanschap, maar het valt niet te ontkennen dat de groeisprong van de Astra ook een aanzienlijke bijdrage aan het visuele genoegen levert.

140 pk
200 Nm
200 km/h
10,5 s
8,7 (6.4) l/100km
149 g/km
D
22%
€ 20.095
€ 33.258
€ 610 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Skoda Octavia Combi Greenline 1.6 TDI Businessline

  • Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi i-Catcher

  • Renault Mégane Estate dCi 110 Bose

  • Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI DSG

  • Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • 2016 - Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo Business+

  • 2016 - Opel Astra 1.6 CDTi Innovation

  • 2013 - Opel Astra Sedan 1.4 Turbo Cosmo

  • 2012 - Opel Astra GTC OPC

  • 2012 - Opel Astra GTC 1.4 Turbo Sport

  • 2010 - Opel Astra 1.7 CDTI Cosmo

  • 2008 - Opel Astra GTC OPC Nürburgring Edition

  • 2006 - Opel Astra 1.4 Edition

  • 2006 - Opel Astra TwinTop 1.8 Cosmo

  • 2006 - Opel Astra Stationwagon 1.9 CDTi 100pk Edition