Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Sport

Pawel Piotrowski - 27 mei 2011

Numbers don't lie

Van deze groeispurt heeft het interieur objectief bezien maar weinig geprofiteerd. Cijfers liegen niet en een vergelijk met de voorganger leert dat de Sports Tourer op vele vlakken enkele millimeters heeft moeten inboeten. De ingekorte wielbasis en licht aflopende daklijn hebben vooral hun weerslag op de tweede zitrij gekregen alwaar de been- en hoofdruimte marginaal is afgenomen. Dat maakt van de Astra echter nog lang geen krap bemeten auto. De bagageruimte is met haar 500 liter riant en de subjectieve ruimtebeleving heeft een stap voorwaarts gemaakt. Met de modelwijziging is de Astra wel beduidend praktischer geworden. De rugleuningen kunnen nu vanuit de bagageruimte met een hendel plat worden gelegd en de afdekhoes scharniert met de achterklep mee. Naar voorbeeld van duurdere merken is in de Sports Tourer een railsysteem leverbaar geworden waarmee bagage veilig kan worden vastgezet.

140 pk
200 Nm
200 km/h
10,5 s
8,7 (6.4) l/100km
149 g/km
D
22%
€ 20.095
€ 33.258
€ 610 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Skoda Octavia Combi Greenline 1.6 TDI Businessline

  • Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi i-Catcher

  • Renault Mégane Estate dCi 110 Bose

  • Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI DSG

  • Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • 2016 - Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo Business+

  • 2016 - Opel Astra 1.6 CDTi Innovation

  • 2013 - Opel Astra Sedan 1.4 Turbo Cosmo

  • 2012 - Opel Astra GTC OPC

  • 2012 - Opel Astra GTC 1.4 Turbo Sport

  • 2010 - Opel Astra 1.7 CDTI Cosmo

  • 2008 - Opel Astra GTC OPC Nürburgring Edition

  • 2006 - Opel Astra 1.4 Edition

  • 2006 - Opel Astra TwinTop 1.8 Cosmo

  • 2006 - Opel Astra Stationwagon 1.9 CDTi 100pk Edition