Elektrisch feestje
Cupra heeft er alles aan gedaan om als sportief en dynamisch uit de hoek te komen. Hoewel ze worden beperkt door de invloed in onderdelen en afstellingen van het MEB-platform mogen we concluderen dat de missie prima geslaagd is. De achterwielaandrijver stuurt door het lage zwaartepunt heerlijk door de bochten. Mede door de direct beschikbare power van het accupakket accelereert de auto snel en zijn de sprintjes van stoplicht naar stoplicht telkens een klein feestje. Natuurlijk missen we het heerlijke motorgeluid en de benzinedampen van de Seat Leon Cupra R. De Born kan de complete rijbeleving van die auto gewoonweg niet evenaren.
Speken we over geld dan kan de Born een lach op de gezicht toveren. Vooral als je langs de pomp rijdt en je de benzineprijzen met de dag hoger ziet worden. Daarnaast is de Born de goedkoopste Cupra die er op dit moment verkrijgbaar is. Voor een vanafprijs van 40.990 zit je namelijk al achter het stuur. Laat je niet te veel leiden door deze vanafprijs. Een beetje aankleding laat de prijs namelijk al snel met duizenden euro's stijgen. De Cupra Born wordt pas echt interessant vanaf 45.000,- euro. Dit is een vergelijkbare bedrag dat dient te worden betaald voor zijn broeder ID.3. Vergelijkbaar in grootte maar met een meer comfortabele inslag noemen we de elektrische Renault Megane E-Tech. Ook sportief zoals de Born maar kleiner en met een minder grote actieradius is de Mini Electric.

Citroën C4 Hybrid 136 ë-DCS6 Max

Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate

Renault Megane E-Tech EV60 Iconic

Volkswagen ID.3 204 pk 1st Plus

Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited

Seat Leon 1.5 eTSI FR

Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

Audi A3 Sportback 35 TFSI S Edition

Hyundai i30 Fastback N 2.0 T-GDI N2

BMW 1 Serie 118i Luxury Line


