Polestar 2 300 kW Performance Pack

- 3 november 2020

De sfeer van progressie

Wie thuis is in de autowereld weet dat het CMA-platform van nature niet puur is ontwikkeld voor elektrisch aangedreven modellen. Dit heeft als nadeel dat de batterij op een creatieve manier moet worden weggewerkt. Een volledig vlakke vloer is door het gebruikte platform niet mogelijk. Er is echter weinig reden tot klagen als je eenmaal bent ingestapt in de Polestar 2. Het interieur ademt luxe en weldaad. Helemaal naar deze tijd is het geheel minimalistisch en modern opgezet. Dat houdt onder andere in dat er geen analoge klok meer te vinden is in het hele interieur. Alle functies en meters zijn verborgen in schermen. Achter het stuur vinden we een scherm van 12,3 inch instrumentarium en in het middenconsole een 11,15 inch centraal display. Direct onder het centrale display is de opvallende zeshoekige versnellingspook te vinden waarin een verlicht Polestar logo schittert. Herkenbaar uit de Volvo familie zijn het stuur en de stengels daaromheen.

We maken kennis met een infotainmentsysteem dat volledig draait op Android; het besturingssysteem van Google. Het is dan ook daadwerkelijk mogelijk om applicaties te downloaden uit de Google Playstore. Zo is het mogelijk om Google Maps, Spotify en de spraakassistent van Google te gebruiken. Het systeem verwerkt gesproken opdrachten als; 'Hey Google, speel Bob Marley' of 'Hey Google, navigeer naar station Woerden' feilloos. Gesproken aangeven dat je het warm hebt of juist koud wordt allemaal goed verwerkt door de tempratuur lager al dan niet hoger te zetten. Helemaal los van fouten is het systeem niet. De laatste testdag liep Google Maps volledig vast en was navigeren met de auto niet mogelijk. Op een later moment zal ook de populaire navigatieapplicatie Waze beschikbaar komen. Fans van Apple hebben vooralsnog geen geluk; gebruik maken van Apple Carplay is niet mogelijk.

Het interieur bestaat volledig uit diervriendelijke materialen, behalve als je de optie aankruist voor het plaatsten van lederen zetels. Op iedere plek in de auto is voldoende ruimte voor hoofd en benen. Het zicht vanuit de bestuurderstoel is goed, enkel de grote C-stijl kan je zicht beperken. Gelukkig zijn er legio aan moderne hulpsystemen en camera's aanwezig die de bestuurder een handje kunnen helpen. De kofferbak is met 405 liter niet de grootste binnen het segment. Voordeel is wel dat de gehele achterruit mee omhoog komt als de kofferbak wordt geopend, waar concurrent Tesla enkel een klein kofferbakdeksel heeft. Onder de klep aan de voorzijde is nog 35 liter opbergruimte beschikbaar, wat bijvoorbeeld gebruikt wordt voor het opbergen van laadkabels.

408 pk
660 Nm
205 km/h
4,7 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 59.800
€ 66.800
€ 668 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Toyota C-HR Plug-In Hybrid Premiere Edition

  • Citroën C5 X Plug-In Hybrid 225 Business Plus

  • Cupra Formentor 1.4 e-Hybrid VZ Copper Edition