Los van het merk
Je hebt dus twee batterijversies en er zijn ook nog twee uitrustingsniveaus voor de Mazda; Takumi en Takumi Plus. Standaard zit de auto al ongelooflijk uitgebreid in de spullen en heb je eigenlijk alles en meer dan je nodig hebt. Specifiek voor de Takumi Plus zijn het Tan Nappa interieur en het elektrisch bedienbare zonnescherm voor het panoramadak en zwarte hemelbekleding. Maar de Takumi voorziet al in elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugenfunctie, stoelverwarming en -ventilatie, het Sony audiosysteem en een complete veiligheidsuitrusting. Alleen voor de metaallak moet je dan nog bijbetalen, maar dat heb je vast over voor het sprankelende Soul Red Crystal of juist het Melting Copper van onze testauto.
De Mazda 6e overtuigt dus door zijn soepele aandrijflijn en complete uitrusting, bovendien heb je over rijbereik en oplaadsnelheid niet te klagen. Het is wellicht niet de opvolger van de Mazda 6 die we gehoopt hadden dat het zou zijn, dat merk je wel aan de vele Chinese trekjes die het model heeft. Vol overtuiging voor elektrisch kiezen en een EV (net als de MX-30) weer helemaal zelf ontwikkelen blijkt toch een stap te ver voor Mazda. Als je daar eenmaal overheen bent, kun je niet anders dan concluderen dat de 6e heel veel dingen goed doet en mede door zijn flitsende koets echt wel een aanvulling is in het straatbeeld.
- Onderscheidend ontwerp
- Supercompleet
- Soepele aandrijflijn
- In aantal opzichten geen Mazda
- Passagiersstoel niet in hoogte verstelbaar
2019 - Mazda 6 2.5 SkyActiv-G 194 6AT Signature
2015 - Mazda 6 Sportbreak SkyActiv-G 145 TS+
2013 - Mazda 6 2.0 SkyActiv-G GT-M
2013 - Mazda 6 SportBreak SkyActiv-D 2.2 150pk TS+ Lease Pack
2010 - Mazda 6 SportBreak 2.2 CiTD Mid Power
2009 - Mazda 6 2.0 S-VT TS
2008 - Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD Business
2006 - Mazda 6 MPS
2006 - Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD DPF Touring