Met frunk
De instelling van stuur en stoelen gaat ook iets minder uitgebreid dan we gewend zijn in een Mazda. Het stuur kan niet zo ver naar je toe en de bestuurdersstoel zou wat ons betreft nog wel wat lager mogen. De passagiersstoel kan helemaal niet in hoogte worden versteld en dat vinden we toch wel een misser in het D-segment, zeker gezien de hoge vloer van deze elektrische auto.
Van die hoge bodem heb je op de achterbank ook wat last, maar zeker niet hinderlijk. De hoek van de knieƫn is niet optimaal, maar je hebt voldoende hoofdruimte en kunt de voeten goed kwijt. Zowel voor- als achterin profiteer je van veel lichtinval door het grote panoramadak en de ver doorlopende voorruit. Voor de bestuurder is dat laatste prettig, omdat je ver op de neus kunt kijken en zo goed de afmetingen van de toch wel forse auto kunt inschatten. De binnenruimte is ook heel behoorlijk, met onder meer een groot opbergvak onder de middenconsole, onder de armsteun en in de flinke portiervakken.
De kofferruimte meet 466 liter inhoud en de achterbank is neer te klappen zodat een ruimte van meer dan 1.000 liter ontstaat. Zoals gezegd heb je goed toegang tot de kofferruimte door de vijfde deur. En je beschikt ook nog over een frunk in de neus van de Mazda, die naast de laadkabel nog ruim plek heeft voor overige bagage. Alleen jammer dat je de frunk niet met de sleutel of op het scherm kunt ontgrendelen, je dient echt de hendel voor de motorkap te gebruiken.
2019 - Mazda 6 2.5 SkyActiv-G 194 6AT Signature
2015 - Mazda 6 Sportbreak SkyActiv-G 145 TS+
2013 - Mazda 6 2.0 SkyActiv-G GT-M
2013 - Mazda 6 SportBreak SkyActiv-D 2.2 150pk TS+ Lease Pack
2010 - Mazda 6 SportBreak 2.2 CiTD Mid Power
2009 - Mazda 6 2.0 S-VT TS
2008 - Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD Business
2006 - Mazda 6 MPS
2006 - Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD DPF Touring