Onderscheidend doch herkenbaar
Om te beginnen lijkt de Kamiq op niets wat er nu al beschikbaar is. Skoda heeft hem een leuk en fris uiterlijk meegegeven. Met name de voorzijde is uniek, met twee rijen LED's die fungeren als dagrijverlichting en dynamische knipperlichten. Daaronder zijn dan vervolgens à la Citroën de koplampen gemonteerd. Ondanks het feit dat er niet bepaald een grote motor onder de kap ligt, heeft de motorkap een soort 'powerdome' gekregen; een verhoging in het midden. Deze loopt taps toe richting het prominente Skoda-logo op de voorzijde. Inmiddels hoef je je daar al lang niet meer voor te schamen. De auto's van het merk ogen tegenwoordig strak en modern, twee principes die de Kamiq maar wat graag uit lijkt te willen stralen.
Gaan we naar de achterzijde, dan vertoont de auto meer overeenkomsten met zijn directe familie. De achterlichten hebben de kristalachtige behuizing die we al kennen van onder meer de Scala en de Karoq. De Kamiq blijft duidelijk herkenbaar een Skoda, maar het ontwerp heeft toch een leuke twist gekregen. Verder is de cross-over mooi in proportie en oogt hij lekker sportief in het rood. Zeker met een lekkere set wielen eronder staat er een strakke en onderscheidende auto op de stoep.

Citroën C3 Aircross Hybrid 136 ë-DCS6 Max

Jeep Avenger 1.2 e-Hybrid Summit

Seres 3

Mazda CX-30 Skyactiv-X 186 6AT Luxury

Mazda CX-3 SKYACTIV-G 6-MT Luxury

Kia XCeed 1.6 T-GDi DynamicPlusLine

MG ZS EV Luxury

Peugeot 2008 1.2 PureTech 155 EAT8 GT

Renault Captur 1.3 TCe 130 EDC GPF Initiale Paris

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Life


