Uiterlijk vertoon
Wellicht ben je het inmiddels vergeten, maar het is niet voor het eerst dat Ford een opgehoogde Fiesta aanbiedt. Tot 2008 was er namelijk een Fiesta Cross op de markt, die het voornamelijk van wat kunststof randen langs de wielkasten en voor- en achterbumper moest hebben. Ford lijkt met de Fiesta Active dezelfde formule toegepast te hebben. De kunststof randen, aangepaste bumpers en de dakrailing wekken de indruk dat de auto een stuk hoger op zijn poten staat.
Ten opzichte van de Titanium heeft de Active negentien millimeter meer bodemvrijheid. Zolang je het in millimeters blijft uitdrukken, lijkt dat veel. Maar in de praktijk zijn het vooral de uiterlijke kenmerken die de Active een stuk stoerder doen overkomen. Bovendien heb je met de Active keuze uit een aantal lakkleuren die specifiek voor dit uitrustingsniveau beschikbaar zijn gesteld. Daar valt ook het Lux Yellow van onze testwagen onder en zeker met het zwarte dak en de fraaie wielen geeft de lak de Fiesta Active een heel leuke uitstraling.

Mazda CX-3 SKYACTIV-G 6-MT Luxury

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Life

Seat Arona 1.5 TSI FR Business Intense

Jeep Renegade 1.0 GSE T3 Limited

Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 pk DynamicLine

Citroën C3 Aircross Puretech 110 EAT6 Shine

Hyundai Kona 1.0 T-GDI Premium

Opel Crossland X 1.2 Turbo Innovation

Opel Mokka X 1.4 Turbo Innovation

Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 GT-Line

2022 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale

2018 - Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost ST-3

2017 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

2013 - Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium

2013 - Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2

2012 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

2010 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic

2009 - Ford Fiesta 1.6 Sport

2008 - Ford Fiesta 1.4 16V Titanium

2006 - Ford Fiesta 1.3i Futura


