Twee voor de prijs van één
Ford neemt een hoop risico's met de introductie van de nieuwe RS. Niet alleen heeft hij ten opzichte van zijn voorganger een cilinder minder en aandrijving op alle wielen, ook is zijn vanafprijs van ruim 54 mille verre van mild. Toch overtuigt de auto met zijn totaalpakket. Dankzij zijn vierwielaandrijving en vergevingsgezind onderstel, is het een auto die je alledag kunt inzetten. Maar dankzij de heerlijke aandrijflijn, de ploffende en fluitende geluiden uit de uitlaten en de uitstekende rijeigenschappen is het ook dé auto om in het weekend over dijkweggetjes te jagen. Met de Focus RS koop je een auto waarmee je dagelijks naar het werk rijdt, maar ook desgewenst de jongere in jezelf loslaat. Per jaar zijn er slechts 120 beschikbaar voor Nederland, dus mocht je na het lezen van dit testverslag om zijn, dan is een spurt naar de dealer een must!
- Heerlijke motor en bak
- Uitgebalanceerd uiterlijk
- Fantastische rijeigenschappen
- Nauwelijks ruimte achterin
- Forse prijsstelling
- Slechts 120 RS'en beschikbaar in Nederland

Hyundai i30 Fastback N 2.0 T-GDI N2

Seat Leon Cupra R

Audi A3 Sportback 35 TFSI S Edition

MINI Cooper S 5-deurs

Nissan Leaf e+ 62 kWh Tekna

Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic Ambition Pro Line Plus

BMW 1 Serie 118i Luxury Line

Honda Civic Type R GT

Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited

2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale

2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line

2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium

2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium

2013 - Ford Focus Electric Titanium

2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost

2011 - Ford Focus Sedan 1.6 EcoBoost Titanium


