Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline

- 4 maart 2016

Bestaansrecht

Last, but not least natuurlijk de hamvraag: wat verbruikt dat nou? Volkswagen belooft een benzineverbruik van 4,3 liter per 100 km. Tijdens de overwegend winterse testperiode haalden we een niet onaardige 5,6 liter, waarmee vijf liter onder normale omstandigheden een realistische waarde lijkt. Een keurig verbruik, dat weliswaar een belangrijke, maar zeker niet de enige factor is waaraan de Golf BlueMotion zijn bestaansrecht ontleent. Des te interessanter is het namelijk dat dat lage verbruik niet noemenswaardig ten koste gaat van de prestaties en het rijcomfort. In de uitrustingsmogelijkheden en het trekgewicht is deze Golf weliswaar wat beperkt, maar dankzij het interessante kostenplaatje heeft Volkswagen met deze benzine-BlueMotion evenwel een ijzersterke troef in handen.

  • Soepele, stille, zuinige motor
  • Hoog rijcomfort
  • Kostentechnisch interessant
  • Laag trekgewicht
  • Niet leverbaar als Highline
  • Rumoerig bij volgas
115 pk
200 Nm
204 km/h
9,7 s
5,6 (4.3) l/100km
99 g/km
A
22%
€ 23.090
€ 33.040
€ 606 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive

  • Seat Leon 1.5 eTSI FR

  • Skoda Scala 1.5 TSI Sport Business

  • Toyota Corolla 2.0 Hybrid Premium

  • Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

  • Kia Ceed 1.4 T-GDI ExecutiveLine

  • Nissan LEAF 40 kWh Tekna

  • Honda Civic 1.0 i-VTEC Premium

  • Hyundai i30 1.0 T-GDI First Edition

  • 2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

  • 2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

  • 2015 - Volkswagen Golf GTE

  • 2014 - Volkswagen e-Golf

  • 2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline

  • 2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance

  • 2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline

  • 2012 - Volkswagen Golf Cabrio 2.0 TSI GTI