Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline

- 4 maart 2016

Verrassend goed

Nog iets om rekening mee te houden is het beperkte trekgewicht: de 1.0 TSI mag slechts 1.000 kg trekken (of 1.100 kg in het geval van de Variant). Dat doet het ergste vermoeden ten aanzien van de prestaties, maar die blijken in de praktijk juist alleszins mee te vallen. Uit ervaring wisten we al dat het met een driecilinder in dit segment helemaal niet behelpen hoeft te zijn en de Golf bevestigt dat nog maar eens. Het blokje - amper een melkpak groot - hoest 115 pk en 200 Nm op en vertaalt dat in verrassend goede prestaties. Zo sprint je vanuit stilstand keurig binnen tien tellen naar de '100' en kun je met een topsnelheid van 204 km/h - als het moet - zelfs een aardige partij meekomen op de Autobahn. Ook op tussenacceleraties komt de Golf prima uit de voeten.

115 pk
200 Nm
204 km/h
9,7 s
5,6 (4.3) l/100km
99 g/km
A
22%
€ 23.090
€ 33.040
€ 606 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive

  • Seat Leon 1.5 eTSI FR

  • Skoda Scala 1.5 TSI Sport Business

  • Toyota Corolla 2.0 Hybrid Premium

  • Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

  • Kia Ceed 1.4 T-GDI ExecutiveLine

  • Nissan LEAF 40 kWh Tekna

  • Honda Civic 1.0 i-VTEC Premium

  • Hyundai i30 1.0 T-GDI First Edition

  • 2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

  • 2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

  • 2015 - Volkswagen Golf GTE

  • 2014 - Volkswagen e-Golf

  • 2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline

  • 2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance

  • 2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline

  • 2012 - Volkswagen Golf Cabrio 2.0 TSI GTI