Uit de schaduw
De prijspakker van weleer is de i20 niet meer. Net als in het A-segment wil Hyundai liever een rijk uitgeruste en naar Europese maatstaven goede auto neerzetten, dan een uitgeklede instapper. De i-Motion van 16.495 euro die wij rijden is van veel gemakken al voorzien. Essentiële dingen die gemist worden, zoals een armsteun en verstelbare gordel, zijn tegen meerprijs verkrijgbaar. Zo is er het Comfort-pakket met een meerprijs van 1.000 euro, dat een aantal accessoires toevoegt. Denk aan licht- en regensensoren, de genoemde armsteun en een pookknop in lederlook. Voor nog eens 2.500 euro krijg je het Premium-pakket met onder andere een panoramisch schuifdak en een verbeterd geluidssysteem. Dan praten we echter wel over een forse meerprijs ten opzichte van de gewone i-Motion en daar komt bij dat voor die auto een hogere wegenbelasting betaald moet worden. Omdat de auto wat minder aantrekkelijk geprijsd is, wordt het spannend wat de consument van de i20 gaat vinden. De auto is in ieder geval een stuk volwassener geworden en qua design uit de schaduw van zuster Kia gereden.
- Ruime auto
 - Comfortabel
 - Goede uitrusting
 
- Geen prijspakker meer
 - Motor houdt niet over
 - Nog geen navigatie leverbaar
 

Toyota Yaris 1.0 VVT-i Lounge

Kia Rio 1.2 CVVT DynamicLine

Fiat Panda CNG TwinAir Turbo 80 CNG Lounge

Ford KA+ 1.2 Trend Ultimate

Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

Dacia Sandero 0.9 TCe 90 Lauréate

Fiat Punto TwinAir Easy

Suzuki Baleno 1.0 BoosterJet High Executive

Volkswagen Polo BlueMotion 1.4 TDI

Mazda 2 1.5 90 pk GT-M






