Hyundai i20 1.4i i-Catcher

Michel van Breugel - 8 maart 2009

Nieuwe kans

Het Koreaanse Hyundai timmert de laatste jaren flink aan de weg. Door de bekendheid bereikt het merk steeds meer oren. Nu brengen ze de 'i-modellen' op de markt. De i10 en i30 kenden we al, daar is nu de i20 aan toegevoegd. Feitelijk is de i20 de opvolger van de wat kleurloze Getz, die nog redelijk goed verkocht werd in ons land. De kleine Koreaan komt als eerst met een vijfdeurs koetswerk in Nederland, later ook als driedeurs variant. Hiermee moet het Koreaanse automerk ook progressie kunnen maken in de compacte middenklasse.

De i20 moet de markt op waar concurrenten als de Ford Fiesta, Renault Clio, Mazda 2 en de Toyota Yaris al langer actief zijn. De Koreaan zal daar dan ook een zware dobber aan krijgen. Eén ding lijkt de i20 al op voorsprong te brengen: zijn prijs. Het instapmodel heeft een 1.200cc benzine, daarnaast zijn er nog twee benzine- en één dieselkrachtbron beschikbaar. Wij reden met de middelste benzine, de 1.4, waarschijnlijk de populairste motorisering.

100 pk
137 Nm
180 km/h
11,6 s
6,5 (5.6) l/100km
133 g/km
E
22%
€ 11.495
€ 16.495
€ 302 / maand
€ 94 - € 106 / kwartaal
  • Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir Gold

  • Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • Mitsubishi Colt CZ5 1.5 d'Azur

  • Mazda 2 1.3hp BiFuel GT-M

  • Volkswagen Polo 1.4 Trendline

  • Chevrolet Aveo 1.4 16v LS

  • Nissan Micra 1.2 Tekna

  • Suzuki Swift 1.2 Exclusive

  • Citroën C3 1.4i Ligne Prestige

  • 2021 - Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium

  • 2015 - Hyundai i20 Coupé 1.2 HP Comfort

  • 2015 - Hyundai i20 1.2HP i-Motion

  • 2013 - Hyundai i20 1.2 i-Motion