Wees geen dief
Door als zakelijke rijder voor de Peugeot 308 1.6 e-HDi te kiezen ben je in principe een dief van je eigen portemonee. Dat is niet te wijten aan een extreem hoge catalogusprijs of een zeer slecht brandstofverbruik, maar aan het simpele feit dat je voor de binnenkort verkrijgbare gemodificeerde 308 1.6 BlueHDi iedere maand netto zo'n €50 minder bijtelling betaalt. Daar kun je een flinke kar boodschappen mee kopen en toch dezelfde prettige auto rijden. Want welke toevoeging je het beestje ook geeft, prettig rijden doet de Peugeot 308 1.6 diesel zeker. De motor heeft een prettig karakter en met de rijeigenschappen en andere waarden is ook niets mis. Enkel de vreemd gespatieerde versnellingsbak gooit wat roet in het eten. Jammer, want voor de rest is de Peugeot 308 een goede allrounder.
- Soepele en stille dieselmotor
- Prettige rijeigenschappen
- Behoorlijke actieradius
- Vreemd gespatieerde versnellingsbak
- Beenruimte op de achterbank
- Ongunstige bijtelling tov de BlueHDi

Toyota Auris 1.8 Hybrid Executive

Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle

Honda Insight 1.3 i-VTEC Executive

Mazda 3 SkyActiv-G 120 GT-M

Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction

Kia cee'd 1.0 T-GDI GT-Line

Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line

Seat Toledo 1.6 TDI Businessline High

BMW 1 Serie 116i Urban Line

Hyundai IONIQ 1.6 HEV First Edition

2021 - Peugeot 308 SW HYbrid 225 e-EAT8 GT Pack Business

2018 - Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8 Allure

2017 - Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130 S&S GT Line

2016 - Peugeot 308 GT 2.0 BlueHDi 180

2015 - Peugeot 308 GTi 1.6 e-THP 270

2014 - Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI Blue Lease Executive

2013 - Peugeot 308 1.6 THP 125 Première

2011 - Peugeot 308 1.6 eHDi Active

2010 - Peugeot 308 GTI

2009 - Peugeot 308 CC 1.6 THP Féline


