Best of both worlds
Is aan de buitenzijde het design een flinke evolutie, het interieur is ten opzichte van de eerste generatie 'slachtoffer' geworden van een ware revolutie. Hoewel in de basis niet sprankelend is het ontwerp wel strak en bovenal ergonomisch perfect. Knoppen en andere bedieningselementen zitten waar je ze verwacht en werken volledig op gevoel. Net als bij de buitenkant zijn de verschillen met een 'normale' Octavia op één hand te tellen. Meest opvallend zijn de heerlijk zittende sportstoelen en het lekker in de hand liggende dikke sportstuur. Daarnaast is het interieur voorzien van rode stiksels en enkele RS-logo's. Aangezien de RS het topmodel uit de range is, is hij voorzien van een waslijst aan luxe. Daarbij is op de optielijst onder meer het uitgebreide multimediasysteem, de Canton geluidsinstallatie en verwarmbare voorstoelen aangevinkt.
Gebleven is hét unique selling point van de Octavia: de enorme binnenruimte. Voorin waan je je al in een D-segmenter, op de achterbank heb je net zoveel ruimte als in bijvoorbeeld een 5 Serie! Geheel achterin heb je met de achterbank omhoog 610 liter tot je beschikking - genoeg voor de boodschappen van een weeshuis - maar heb je meer ruimte nodig, dan laat de achterbank zich platleggen en een enorme 1.740 liter ligt klaar. Genoeg om een stel kasten van een Zweedse meubelgigant te vervoeren.
Error loading images. One or more images were not found.