Rijtesten Bedrijfswagens Blog Verzoeken Zoeken
Rijtesten.nlSkodaOctavia
Sortering: A-Z | Klasse | Datum
  • Skoda Octavia Kombi
    1.5 TSI First Edition 
    Skoda Octavia Kombi“Bekende met een nieuwe look”Energielabel A | 22% bijtelling
    De Octavia is Skoda's bestverkochte auto in Nederland. Er zijn inmiddels meer dan 100.000 exemplaren de showroom uitgereden in ons kikkerlandje en als het aan de Tsjechen ligt is de piek daarmee nog niet bereikt.
    Lees verder →
  • Skoda Octavia Combi
    1.0 TSI 7-DSG Ambition Business 
    Skoda Octavia Combi“De gulden middenweg”Energielabel A | 22% bijtelling
    Als autojournalist zijnde valt er niet aan de vraag te ontkomen: wat is nou de beste auto die je kunt kopen? Dat deze vraag niet zo simpel te beantwoorden is, omdat het afhankelijk is van de eigen smaak, portemonnee en eisen wordt vaak niet begrepen.
    Lees verder →
  • Skoda Octavia Combi Greenline
    1.6 TDI Businessline (tot 2015)
    Skoda Octavia Combi Greenline“Gouden Combi”Energielabel B | 22% bijtelling
    De combinatie '14%' en 'bijtelling' is een gouden. Zakelijke rijders kiezen massaal voor auto's in deze bijtellingscategorie, waaronder de Skoda Octavia. We reden deze auto al met de basisbenzinemotor én met het andere uiterste: de RS.
    Lees verder →
  • Skoda Octavia Combi RS
    2.0 TSI DSG (tot 2017)
    Skoda Octavia Combi RS“ReteSnel”Energielabel D | 22% bijtelling
    Krijg je nog steeds beelden van roestige, matig rijdende Oostblok-auto's op het netvlies als je denkt aan Skoda, dan is het tijd om plaats te nemen in de nieuwste Octavia. Ben je bij een eerste blik op het exterieur nog niet om, dan zal het binnenste je overtuigen.
    Lees verder →
  • Skoda Octavia Combi
    1.2 TSI Ambition Businessline (tot 2017)
    Skoda Octavia Combi“Zeven vette jaren”Energielabel B | 22% bijtelling
    Tijden van economische tegenwind zijn als zeven vette jaren voor fabrikanten die veel auto voor weinig geld beloven. Geen wonder dus dat het een merk als Skoda voor de wind gaat. De Tsjechen plukken er dankbaar de vruchten van dat we anno 2013 wat bewuster met onze financiën omspringen.
    Lees verder →
  • Skoda Octavia
    1.2 TSI Ambition Businessline (tot 2013)
    Skoda Octavia“Genoegen nemen met minder”Energielabel D | 22% bijtelling
    Voor leaserijders komt het omslagpunt van benzine naar diesel steeds hoger te liggen. De reden hiervan? Moderne en vooral zuinige turbobenzinemotoren.
    Lees verder →
  • Skoda Octavia Combi
    1.6 TDI Greenline Business Line (tot 2013)
    Skoda Octavia Combi“Effectieve besparing”Energielabel E | 22% bijtelling
    Leaserijdend Nederland wordt al sinds jaar en dag bespeeld met aantrekkelijke actiemodellen en voordelige pakketten. Sinds de uitstoot van koolstofdioxide gekoppeld is aan de fiscale bijtelling vindt er echter een belangrijke verschuiving plaats.
    Lees verder →
  • Skoda Octavia
    2.0 TDI Ambition Business Line (tot 2013)
    Skoda Octavia“Degelijke troef”Energielabel G | 22% bijtelling
    Soms zegt een kop boven een tekst zoveel meer dan de rest van het verhaal. Het zou wel heel makkelijk zijn om nu te stoppen met het schrijven van deze test, maar het is wel tekenend voor de nieuwe Škoda Octavia, die volgens de fabrikant op maar liefst vijftig punten is vernieuwd en verbeterd.
    Lees verder →
  • Skoda Octavia Scout
    2.0 TDI (tot 2013)
    Skoda Octavia Scout“Plastic fantastic”Energielabel G | 22% bijtelling
    Plastic bumpers zijn weer helemaal hip. Waar meegespoten bumpers meer en meer standaard zijn geworden, brengen veel fabrikanten tegenwoordig hun modellen weer uit met kunststof bumpers en worden de auto’s gepresenteerd als hippe alleskunners die niet terugdeinzen voor een beetje modder.
    Lees verder →
  • Skoda Octavia Combi
    1.6 Ambiente (tot 2008)
    Skoda Octavia CombiEnergielabel G | 22% bijtelling
    De Skoda Octavia Combi is nog geen twee jaar op de markt, toch is het een vertrouwd gezicht. Een mogelijke verklaring is dat Skoda op het gebied van design geen rare fratsen uithaalt wanneer er een nieuw model wordt gelanceerd. Het voordeel hiervan is dat het ‘oude’ model nog redelijke jong oogt.
    Lees verder →
Copyright © 2005 - 2025 Rijtesten.nl
Consent wijzigen  -  Adverteren  -  Contact  -  Colofon  -  Disclaimer/Privacy