Da ya think I'm sexy?
De concurrentie is niet mals, BMW en Mercedes-Benz hebben met respectievelijk de 1 Serie en A-Klasse uitmuntende auto's op de weg gezet. Om hoge ogen te gooien moet je van goede komaf zijn. Daarover bestaat bij de A3 Sportback geen twijfel, hij scoort in ons land al jaren goed. De voorganger ging zelfs tegen het einde van zijn levenscyclus nog als warme broodjes over de toonbank. Om dat te bereiken moet je als fabrikant de juiste snaar hebben geraakt, het is dan ook niet gek dat de nieuwe Sportback als twee druppels water op de oude lijkt. Toch zijn de verschillen best groot. Met name de achterkant is er flink op vooruit gegaan door de bredere en plattere achterlichten. Bestel je een Ambition met Pro Line + pakket, dan krijg je een mooie set lichtmetalen wielen en xenon verlichting erbij. Bij een donkere kleur, zoals ons Belugabruin testexemplaar, zijn de blanke sierlijsten een smaakvolle upgrade. Maar is dat genoeg om de A3 Sportback sexy te maken? Indien je van strakke en pure vormen houdt wel.

Citroën C4 Hybrid 136 ë-DCS6 Max

Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW

Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive

Seat Leon 1.5 eTSI FR

Skoda Scala 1.5 TSI Sport Business

Toyota Corolla 2.0 Hybrid Premium

Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

Kia Ceed 1.4 T-GDI ExecutiveLine

Mercedes-Benz A-Klasse A 200 7G-DCT Progressive

2020 - Audi A3 Sportback 35 TFSI S Edition

2015 - Audi RS 3 Sportback 2.5 TFSI quattro S tronic Pro Line plus

2015 - Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic Ambition Pro Line Plus

2014 - Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic Ambiente Pro Line plus

2014 - Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI Ambition Pro Line S

2014 - Audi A3 Limousine 2.0 TDI Ambition

2014 - Audi A3 1.6 TDI Ultra e Edition

2012 - Audi A3 2.0 TDI Ambition

2012 - Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction

2012 - Audi RS 3 Sportback 2.5 TFSI


