Peugeot 208 1.0 VTi Active

- 14 februari 2013

Blikvanger

Het dashboard in de 208 ziet er zelfs futuristisch uit. Vooral het compacte stuurtje eist meteen de aandacht op. Z'n dikke rand pakt lekker vast, maar blokkeert - afhankelijk van de zitpositie - helaas wel het zicht op de tellers en is daardoor ook een blikvanger in de letterlijke zin van het woord. Beter zijn we te spreken over de aansturing van de multimedia. Vanaf de Active-uitvoering krijg je een centraal touchscreen waarmee je de radio en de optionele navigatie bedient en die ook fungeert als boordcomputer. Werkt allemaal kinderlijk eenvoudig.

Ergonomisch steekt de tegenhanger van kaskrakers als de Polo, Clio en Fiesta voldoende doordacht in elkaar. De zitpositie is weliswaar wat aan de hoge kant, maar de stoelen bieden voldoende ondersteuning en ook op het gebied van afwerking en materiaalgebruik heeft de 208 z'n zaakjes keurig voor elkaar. Helaas valt het ruimteaanbod op de achterbank wel wat tegen. Weliswaar is 'ie iets ruimer dan de 207, die op dit gebied bepaald geen topper was, maar ook achterin de 208 zit je als volwassene nog altijd niet voor je plezier.

68 pk
95 Nm
163 km/h
14,0 s
5,4 (4.3) l/100km
99 g/km
B
22%
€ 13.690
€ 16.605
€ 304 / maand
€ 73 - € 82 / kwartaal
  • Hyundai i20 CoupĂ© 1.2 HP Comfort

  • Renault Clio TCe 90 Expression

  • Fiat Punto Evo 1.3 MJ 85 Dynamic

  • Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX Connect Edition

  • Fiat 500S 1.3 MultiJet 95 S

  • 2019 - Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line

  • 2019 - Peugeot e-208 EV 136 GT

  • 2015 - Peugeot 208 1.2 PureTech GT-Line

  • 2013 - Peugeot 208 GTi 1.6 THP

  • 2012 - Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure