Peugeot 208 1.2 PureTech GT-Line

Pawel Piotrowski - 21 augustus 2015

GTi light

Onder de noemer GT-Line produceert Peugeot een aantal uiterst smakelijk samengestelde modellen die ratio met emotie verbinden. Op deze wijze wordt de honger naar een echte GTi van vele Francofielen toch gestild. Je krijgt namelijk wel de appetijtelijke goodies, maar niet de lasten. Het aantrekkelijk geprijsde feestpakketje is sinds dit voorjaar ook op de licht geretoucheerde Peugeot 208 leverbaar. Achter de Lion d'Or van onze 'dikke' testauto ligt deze keer geen gekietelde turbomotor met 200pk, maar een bescheiden downsize driecilinder. We zochten voor je uit of deze GTi light ook nog een beetje rijplezier biedt.

110 pk
205 Nm
190 km/h
9,6 s
4,9 (4.5) l/100km
103 g/km
B
22%
€ 14.870
€ 24.450
€ 448 / maand
€ 94 - € 106 / kwartaal
  • Renault Clio TCe 120 Intense

  • Volkswagen Polo BlueGT 1.4 TSI Executive Plus

  • Skoda Fabia 1.2 TSI Style

  • Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

  • Volkswagen Polo 1.0 TSI Beats

  • Nissan Micra IG-T 90 Tekna

  • Seat Ibiza 1.0 TSI Xcellence

  • Citroën C3 1.2 PureTech Shine

  • Renault Zoe Zen

  • Suzuki Swift 1.0 BoosterJet Stijl

  • Mazda 2 1.5 90 pk GT-M

  • 2019 - Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line

  • 2019 - Peugeot e-208 EV 136 GT

  • 2013 - Peugeot 208 GTi 1.6 THP

  • 2013 - Peugeot 208 1.0 VTi Active

  • 2012 - Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure