Citroën DS3 Racing

Pawel Piotrowski - 30 maart 2011

Straatvechter met bokshandscho

Met de DS3 Racing heeft Citroën eindelijk weer eens een bommetje in huis dat zich niet hoeft te schamen voor zijn medestrijders. Door de marketingtrommel lagen onze verwachtingen echter hoog en kon de DS3R deze door zijn gematigd spectaculaire optreden niet geheel waarmaken. Het is een straatvechter met bokshandschoenen. Hij kan hard toeslaan, maar de slagen komen altijd geleidelijk en nooit onverwacht aan. Dat maakt hem in principe prima geschikt voor dagelijks gebruik, ware het niet dat de zitpositie ver van ideaal is en je nooit echt goed zit. Naast de hoge aanschafprijs is dat wellicht het voornaamste argument om de gelimiteerde Citroën te laten staan en toch nog even voor een MINI door te sparen. Die is wat ons betreft nog altijd onovertroffen.

  • Geleidelijke vermogensopbouw
  • Goede wegligging
  • Mooie details
  • Duur
  • Slechte zitpositie
  • Torque steering
207 pk
275 Nm
235 km/h
6,5 s
9,1 (6.4) l/100km
149 g/km
F
22%
€ 34.995
€ 34.995
€ 642 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Audi A1 1.4 TFSI Ambition Pro Line

  • MINI Cooper D 1.6 16V Chili

  • Opel Corsa OPC Nürburgring Edition

  • Mercedes-Benz A-Klasse Coupé A150 Avantgarde

  • Abarth Grande Punto 1.4 16v T-Jet EsseEsse

  • Renault Clio RS 2.0 16V

  • Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2

  • Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI DSG

  • Abarth Punto Evo 1.4 T-Jet 16v EsseEsse

  • Peugeot 208 GTi 1.6 THP

  • 2016 - DS 3 PureTech 130 S&S So Chic

  • 2015 - Citroën DS3 PureTech 110 S&S Inès de la Fressange

  • 2013 - Citroën DS3 Cabrio 1.6 THP 155 Sport Chic

  • 2010 - Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic