Citroën DS3 Racing

Pawel Piotrowski - 30 maart 2011

Carbonachtige afwerking

Die 'losse' achterkant maakt de DS3 Racing wel lekker levendig en leuk voor de geoefende bestuurder. Leuk is ook het interieur, dat met talrijke details afgewerkt in carbonstructuur en goed gevormde sportstoelen zijn opwachting maakt. De stoelen zitten heerlijk en bieden ook voldoende ruimte voor bredere bestuurders. Helaas is het in de DS3 Racing nogal lastig om een goede zitpositie te vinden. Het dashboard staat nogal hoog en het stuur is onvoldoende verstelbaar. Zo kun je het niet ver genoeg naar je toe halen waardoor je gedwongen wordt om dichter op het stuur te zitten. Je komt dan gauw met je knieën tegen de fraaie middenconsole vast te zitten. De stoelen kunnen opmerkelijk laag worden ingesteld, zelfs zo laag dat je met een lichaamslengte van 1.90 meter nog maar nauwelijks boven het hoge dashboard uitkijkt. Op de achterbank kom je daarentegen met je hoofd in aanraking met het dak. Ook daar zit je met een langer postuur dus niet echt op je gemak. Grote handvatten achterin bieden achterpassagiers wel voldoende houvast tijdens het betere bochtenwerk.

207 pk
275 Nm
235 km/h
6,5 s
9,1 (6.4) l/100km
149 g/km
F
22%
€ 34.995
€ 34.995
€ 642 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Audi A1 1.4 TFSI Ambition Pro Line

  • MINI Cooper D 1.6 16V Chili

  • Opel Corsa OPC Nürburgring Edition

  • Mercedes-Benz A-Klasse Coupé A150 Avantgarde

  • Abarth Grande Punto 1.4 16v T-Jet EsseEsse

  • Renault Clio RS 2.0 16V

  • Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2

  • Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI DSG

  • Abarth Punto Evo 1.4 T-Jet 16v EsseEsse

  • Peugeot 208 GTi 1.6 THP

  • 2016 - DS 3 PureTech 130 S&S So Chic

  • 2015 - Citroën DS3 PureTech 110 S&S Inès de la Fressange

  • 2013 - Citroën DS3 Cabrio 1.6 THP 155 Sport Chic

  • 2010 - Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic