Sportstand
Er zijn namelijk drie modi om in te rijden: de ecostand, de normale stand en de sportstand. In de twee "doorsnee" standen is de CT 200h een auto die je op de Lexus-manier van A naar B brengt: in alle rust en stilte. Slechts banden- en windgeruis doen daar een beetje afbreuk aan. De niet altijd even fraaie Portugese asfaltcondities brachten bovendien iets opvallends aan het licht: de CT 200h is best straf gedempt en geveerd. Dat is echter in de sportstand wel lekker, want de CT 200h laat duidelijk zien dat Lexus veel moeite in de rijdynamiek van de auto heeft gestoken. Gestreefd werd naar een zo gunstig mogelijke gewichtsverdeling en een laag zwaartepunt en dat merk je. De auto helt nauwelijks over en blijft heel lang neutraal, om pas heel laat lichtjes over de voorwielen weg te glijden. De besturing - een heerlijk dik stuurwiel! - is daarbij lekker direct en gevoelig en het is slechts de aandrijflijn die niet helemaal meekomt.

Alfa Romeo Giulietta QV 1.750 TBi

Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline

Mercedes-Benz A-Klasse 180 CDI BlueEFFICIENCY Style

Seat Leon Cupra R

Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

Lancia Delta 1.8 Di TurboJet Oro

Ford Focus Electric Titanium

Volkswagen Golf GTD DSG

Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

MINI Countryman Cooper D Chili

Volvo V40 D2 Summum

Citroën DS4 1.6 THP 200 Sport Chic




