Lexus CT 200h

Jan Westerhof - 10 februari 2011

Sportstand

Er zijn namelijk drie modi om in te rijden: de ecostand, de normale stand en de sportstand. In de twee "doorsnee" standen is de CT 200h een auto die je op de Lexus-manier van A naar B brengt: in alle rust en stilte. Slechts banden- en windgeruis doen daar een beetje afbreuk aan. De niet altijd even fraaie Portugese asfaltcondities brachten bovendien iets opvallends aan het licht: de CT 200h is best straf gedempt en geveerd. Dat is echter in de sportstand wel lekker, want de CT 200h laat duidelijk zien dat Lexus veel moeite in de rijdynamiek van de auto heeft gestoken. Gestreefd werd naar een zo gunstig mogelijke gewichtsverdeling en een laag zwaartepunt en dat merk je. De auto helt nauwelijks over en blijft heel lang neutraal, om pas heel laat lichtjes over de voorwielen weg te glijden. De besturing - een heerlijk dik stuurwiel! - is daarbij lekker direct en gevoelig en het is slechts de aandrijflijn die niet helemaal meekomt.

136 pk
207 Nm
180 km/h
10,3 s
onb (4.1) l/100km
94 g/km
A
22%
€ 28.950
€ 40.750
€ 747 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Alfa Romeo Giulietta QV 1.750 TBi

  • Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline

  • Mercedes-Benz A-Klasse 180 CDI BlueEFFICIENCY Style

  • Seat Leon Cupra R

  • Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

  • Lancia Delta 1.8 Di TurboJet Oro

  • Ford Focus Electric Titanium

  • Volkswagen Golf GTD DSG

  • Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

  • MINI Countryman Cooper D Chili

  • Volvo V40 D2 Summum

  • Citroën DS4 1.6 THP 200 Sport Chic

  • 2014 - Lexus CT 200h Luxury Line

  • 2012 - Lexus CT 200h Business Line