Chevrolet Spark 1.0 LS

Reageren

Het e-mailadres zal niet worden getoond op de site.

Reacties

Carl
·
25 april 2010 om 21:22
Jammer dat Chevy van die kleine naafdoppen op de wielen monteert. Het ziet er goedkoop uit, terwijl de rest van de auto dat zeker niet afroept. Waarom geen mooie wieldoppen? Veel value for money. Het motortje draait wel heel netjes, maar op de snelweg mis je wel wat. Ben benieuwd hoe de 1.2 zal rijden. Ik vind de Spark zeker meer auto ivm een Aygo ofzo.
RobertJ
·
29 april 2010 om 18:02
Quote
Ik vind de Spark zeker meer auto ivm een Aygo ofzo.

Ik heb de spark/splash nog niet bereden, maar het is zo jammer dat de panda, aygo, enz. wel allemaal zonder mrb/bpm te krijgen zijn en deze spark niet!
Carl
·
9 mei 2010 om 15:54
Ja dat is wel een gemiste kans idd. Tegenwoordig moet je als merk wel een auto in het A segment hebben die in de 14 pct categorie valt!
john
·
30 augustus 2010 om 21:53
Heb nu sinds een maand de Spark LS. Wart er in het testverslag ook geroepen wordt, je moet hem goed op toeren houden wil je lekker vooruitkomen. En dat houdt direct in dat ik nog niet zuiniger heb gereden dan 1 op 14 en dan heb ik ook redelijke afstenden gereden en niet alleen kort stadsverkeer. En dat valt me vies tegen. Zal me gelukkig prijzen als ik ooit boven de 15 uitkom. Voor de rest een leuke auto, ben dr blij mee.
Sabine
·
17 oktober 2010 om 00:28
En nu is ie er wel in de variant zonder bpm en wegenbelasting maar MET lpg!! Heb altijd gehoord dat daar ook weer veel nadelen aan zitten vooral in combinatie met een 1.0 motor zoals chevrolet hem op de markt brengt.
Iemand enig idee wat dat moet worden? Een "zuinig" motortje van 1.0 op LPG....
Eric
·
31 oktober 2010 om 19:33
idd en ik rijd in zo'n lpg versie.
Heb nu ruim 3000 km gereden en het verbruik is bij mij 1 op 13,4 op lpg.
Ik rijd niet harder dan 120 op de snelweg en schakel rond de 3000 toeren anders trekt het kleine motortje echt niet hard meer.
Het tanken is ff wennen want je moet gewoon het benzineklepje openen en daar heeft men ook de aansluiting gemaakt voor de lpg aansluiting.
Deze is gemaakt met een verlengstuk en daaraan een stuk schroefdraad die je in de lpg aansluiting kunt draaien. Wel even de benzinedop eraf draaien want die zit soms in de weg
Maar ja, ik neem het voor lief want geen bpm en geen wegenbelasting is al een behoorlijk voordeel, 212 euro per jaar.
Dan heb ik het nog niet eens over de kostenbesparing vd brandstof, want als de benzineversie zelfs 1 op 20 verbruikt, ben je nog dik goedkoper uit.
neem 30000 km per jaar. 1:20 is 1500 liter benzine, maal 1,45 euro = 2175 euro.
lpg 30000 km per jaar, 1:13 is 2308 liter lpg, maal 0,65 euro = 1500 euro= Verschil van 675 euro.
Dus 212 en 675 = 887 euro per jaar.
Scheelt u dus 75 euries per maand
Ik ben dus dik tevreden want ik reed zelf eerst een diesel en die was nog veel duurder in de wegenbelasting (277 per 3 mnd). En de verzekering, dat heb ik maar ff buiten beschouwing gelaten.
het scheelt mij tussen de 130 en 140 euro per maand
succes allemaal en rijd duurzaam als het kan!
gerard
·
8 januari 2011 om 22:51
Ik heb vandaag een proefrit gemaakt in de Spark LS Bi-Fuel, en op zich een hele leuke sportieve en ruime auto, maar ik mis wel een paar paarden onder de kap.....
Blijft dit ook als de auto goed is in gereden of zijn e 65 pk's voor deze auto echt te weinig ? Ik ben nu wel verwent met 140 paarden in het vooronder. Maar als ik de kosten afweeg is hij wel goedkoop maar een verbruik van 1:14 vind ik matig.
Ik moet er nog maar eens een nachtje over slapen!!!
sparki
·
25 november 2011 om 10:52
Wij zijn in het bezit van de Spark LT+ bi-fuel, een limited edition. Wij hebben al wat kleine auto's gereden, maar dit is simpelweg een topper. Mijn man rijdt er dagelijks mee op de snelweg en heeft geen enkele last van de beperkte pk's. Verder is de auto zeer degelijk afgewerkt (geen kraakjes, rammeltjes e.d.) en als je op gas rijdt is tie nog stiller! Deze auto voelt echt een klasse groter. Daarnaast is tie ook nog wegenbelastingvrij, dus, als je een kleine autowilt kopen, maak dan een proefit in de Spark. O ja, tanken is ook nog een feestje, een volle tank voor 13 euro.
Jack
·
12 februari 2012 om 19:39
Comfortabele stille auto met een bovengemiddelde wegligging, waar we met z'n 2en met veel plezier in rijden. Dat van dat 'stadsauto' snap ik niet helemaal. Je kunt hier veel comfortabeler mee naar Z. Frankrijk rijden dan in menig middenklasser. En voor elke euro gas 20km rijden. Wat wil je nog meer?
linda
·
7 oktober 2012 om 12:26
Rij sinds kort een spark. Bij 2 groene ledlichtjes gaatr er steeds een piep. Is dit normaal? of doe ik iets verkeerd?
Dirk-Jan Dalhuisen (redacteur):
Beste Linda, dit 'probleem' is tijdens de testperiode niet aan het licht gekomen. Normaal gesproken kan je dealer je hier meer over vertellen.
Dennis
·
24 december 2015 om 18:23
hoi ik zit te teijfelen tussen de aankoop van een spark op bezine of op lpg. (of een aveo)
ik rij ongv 10.000 km in het jaar (30km per dag).
nu zag ik dat je aan wegenbelating ongv 31 eur voor de lpg kwijt bent en 20 eur voor de benzine.

vraag 2 ik las dat de auto heel langzaam optrekt in zijn 4 en 5 op lpg. is dat zo. de benzine versie heb ik op vakantie in gereden en was best oke.

grt Dennis
Dirk-Jan Dalhuisen (redacteur):
Beste Dennis, over de Spark BiFuel (LPG) kunnen wij als redactie helaas geen bevindingen met je delen, omdat we daar niet mee hebben gereden. Wellicht zijn er meelezende eigenaren die je vragen kunnen beantwoorden? Onze ervaringen met de benzineversie (1.0) kun je alvast lezen in dit testverslag.
68 pk
93 Nm
154 km/h
15,5 s
6,0 (5.1) l/100km
119 g/km
D
22%
€ 8.495
€ 10.595
€ 194 / maand
€ 55 - € 63 / kwartaal
  • Suzuki Alto 1.0 Exclusive

  • Hyundai i10 1.25i ActiveVersion Cool

  • Peugeot 107 1.0 XS

  • Toyota Aygo 1.0 VVT-i Comfort Navigator

  • Kia Picanto 1.2 CVVT EcoDynamics

  • Daihatsu Cuore 1.0 Premium

  • Citro├źn C1 1.0 Sensodrive Ambiance

  • Nissan Pixo 1.0 Visia