Chevrolet Spark 1.0 LS

- 25 april 2010

Hoge ogen

Nadat vele honderden kilometers asfalt onder de Spark door zijn gegaan, kan de balans worden opgemaakt. Enerzijds is Chevrolet er absoluut in geslaagd om met de Spark een volwassen auto neer te zetten. De eigenzinnig gelijnde auto weet te overtuigen met veel waar voor z'n geld, goede rijeigenschappen en, niet te vergeten, z'n interieurruimte. Anderzijds doen ogenschijnlijk kleine details als de grote dode hoek en de omslachtige bediening van de kofferklep afbreuk aan de praktische bruikbaarheid van de Spark. Dat neemt echter niet weg dat de Spark zijn voorganger in één klap naar de vergetelheid verwijst en absoluut de potentie bezit om hoge ogen te gooien in de compacte klasse.

  • Rijeigenschappen
  • Interieurruimte
  • Value for money
  • Grote dode hoek achter
  • Bediening kofferklep
  • Materiaalgebruik
68 pk
93 Nm
154 km/h
15,5 s
6,0 (5.1) l/100km
119 g/km
D
22%
€ 8.495
€ 10.595
€ 194 / maand
€ 55 - € 63 / kwartaal
  • Suzuki Alto 1.0 Exclusive

  • Hyundai i10 1.25i ActiveVersion Cool

  • Peugeot 107 1.0 XS

  • Toyota Aygo 1.0 VVT-i Comfort Navigator

  • Kia Picanto 1.2 CVVT EcoDynamics

  • Daihatsu Cuore 1.0 Premium

  • Citroën C1 1.0 Sensodrive Ambiance

  • Nissan Pixo 1.0 Visia